اخبار اقتصاد ایران

حقوق دی‎ماه کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر گیلان پرداخت شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان؛

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، حقوق کارگران کارخانه ذوب فولاد خزر پرداخت شد تا در آستانه سال جدید با خیالی آسوده به فعالیت خود بپردازند.

ایران تحلیل به نقل از فارس، کارخانه فولاد خزر با ۴۰۰ کارگر و ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولاد، به دلیل بدهی های متعدد به بخش های مختلف از جمله بدهی ۴۸۰ میلیارد تومانی به بانک های فعال در استان، یک ساله است. بدهی ۲۳۰ میلیارد تومانی به شرکت برق منطقه ای و پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به شرکت گاز تعطیل و منجر به بیکاری ۴۰۰ کارگر این کارخانه شد.

پس از اعتراض کارگران و تشکیل جلسه ستاد رفع موانع تولید در گیلان و با پیگیری مسئولان قضایی و دولتی، برق مجتمع ذوب فولاد خزر گیلان که به دلیل قطعی برق مجتمع ذوب فولاد خزر گیلان قطع شده بود. بدهی وصل شد و شرایط برای شروع مجدد تولید فراهم شد. اکنون در آستانه سال جدید میلادی خبرهایی مبنی بر قطع بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه ذوب آهن خزر به گوش می رسد تا کارگران این مجتمع عظیم تولیدی برای پرداخت هزینه های خود از نرخ آزاد استفاده کنند. هزینه های درمانی.

به گفته حسین محمدیان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، تمهیدات لازم برای اتصال بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه آهن و فولاد خزر انجام شده است.

به قول محمدیان شریعت دی کارگران کارخانه ذوب فولاد خزر گیلان پس از کش و قوس های فراوان دستمزد گرفتند. بنابراین، اکنون حقوق بهمن و ایدی سال یکی از معوقات کارگران این کارخانه است که طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا