اخبار اقتصاد ایران

حقوق مشاغل سخت باید افزایش یابد | تجهیزات و ماشین آلات فاقد ایمنی لازم است

وزیر کار با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور در کشور وجود دارد، گفت: تنها امتیازی که به این افراد داده شده بازنشستگی پیش از موعد است اما باید حقوق و دستمزد آنها نیز تغییر کند. در این زمینه طبقه بندی مشاغل برای کارگاه های سخت و زیان ده در حال انجام است.

به گفته دیارمیرزا احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: ما نمی توانیم برخی از مسائل را حل کنیم و تدوین آیین نامه مشکلات را حل نمی کند. مثلا در مورد طبس آیین نامه معدن خیلی خوب نوشته شده ولی امکان اجرای آن وجود ندارد. در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز این گونه است.

وی افزود: تجهیزات و ماشین آلات موجود در کشور فاقد ایمنی و استانداردهای لازم است. اقتصاد معدنی کوچک است و نمی تواند به استاندارد این حوزه کمک کند. مشاغل سخت و زیان آور هزینه های بسیار سنگینی برای دولت و مردم دارد. ما به‌عنوان دولت در این زمینه حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها و مؤسساتی نداریم که بتوانند اینها را از سختی‌ها و آسیب‌ها دور کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند گفت: این تعداد در حال افزایش است. پیشنهادی در شورای حفاظت فنی در این خصوص مطرح شده که کمتر کارگری در شرایط سخت و زیان آور کار کند. تنها امتیازی که می دهیم بازنشستگی پیش از موعد است اما حقوق هم باید تغییر کند. طبقه بندی مشاغل برای کارگاه های سخت و زیان ده انجام شود.

میدری تصریح کرد: در خصوص طبقه بندی مشاغل سخت با کمک کارشناسان وزارت تعاون به راه حلی رسیده ایم که تاکنون پیشنهاد نشده است. سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه سامانه ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا