اخبار اقتصاد ایران

حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد!

خانه صمت در نامه ای به مجلس اعلام کرد: ساعات کار هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیل به روزهای کاری اضافه شود، دستمزد کارمندان و کارگران ۱۰ درصد کاهش می یابد.

ایران تحلیل، خانه صمت ایران در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس از تعطیلی روزهای پنجشنبه تا شنبه انتقاد کرد و اعلام کرد که در قانون کار، ساعات کار هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیل به آن اضافه شود. روزهای کاری، ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاهش یافته و در نتیجه دستمزد کارمندان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش می یابد.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه لایحه افزایش تعطیلات ملی به دو روز در هفته در شرف بررسی و بررسی است و با توجه به اخبار منتشر شده در آن مجلس تصمیم گیری می شود به اطلاع شما می رسد. این امکان وجود دارد که پنجشنبه با توجه به اینکه دومین روز از تعطیلات هفتگی باید به تقویم کشور اضافه شود، همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، لازم به یادآوری است که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان، اقتصاد ایران اپراتورهایی که در بازارهای جهانی حضور دارند مجبور خواهند شد فقط از ظرفیت خود استفاده کنند. از سه روز کاری استفاده کنید و به کار و فعالیت اقتصادی بین المللی بپردازید، اما اگر تعطیلی دو روزه شامل جمعه و شنبه پیش بینی شود، تعداد روزهای کاری مشترک ایران با بازارهای جهانی به جای سه روز، چهار روز خواهد بود. یک روز تنهاست ۲۵ درصد فرصت و امکان فعالیت اقتصادی بین المللی را افزایش می دهد و تحقق منافع اقتصادی ملی را به میزان بهتر و قابل قبول تری فراهم می کند در غیر این صورت ۲۵ درصد فرصت های کار و رقابت بیشتر را از دست خواهیم داد.

لذا تقاضا داریم در تصمیم گیری در این خصوص با در نظر گرفتن منافع ملی و در نظر گرفتن این نکته که کسب حمایت و جهش در تولید و ضرورت آن که سهولت و رونق تجارت بین الملل است، مستلزم این است که هم تسهیلات لازم به عمل آید. فراهم شود و مشکلات جدیدی در راه است. دپارتمان تولید ایجاد نشود و از تعطیلی یک روز کاری مفید پرهیز شود و اگر اراده قطعی شورای اسلامی بر دو روز افزایش تعطیلات است، تعطیلی جمعه و شنبه ملاک باشد و از تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه خودداری شود. .

از سوی دیگر توجه داشته باشید که در قانون کار، ساعات کار هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و در صورت اضافه شدن تعطیلات به روزهای کاری، ساعات کار هفتگی ۴ ساعت کاهش می یابد و در نتیجه دستمزد کارمندان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش می یابد. .

از توجه و نظر جنابعالی در سالی که به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردمی برای حفظ توان تولیدی و تجاری کشور» نامیده شد، کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا