فناوری

حلقه انحصار باز هم اینترنت را گران کرد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، رسانه ها، روزنامه ها و مطبوعات آزاد از ارکان توسعه و دموکراسی در هر جامعه ای محسوب می شوند. به گزارش میهن تجارت، این خبرگزاری مروری بر عناوین روزنامه های کشور دارد.

روزنامه ایران در صفحه اول امروز با تیتر “علامه شرایساز” وی به سخنرانی رئیس جمهور در سومین کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: روز گذشته سومین کنگره بین المللی بزرگداشت «استاد اندیشمند علامه مصباح یزدی» با سخنرانی رئیس جمهور و با حضور اهالی محل در سالن اجلاس سران برگزار شد. . و اندیشمندان بین المللی این کنگره را می توان پاسخی به تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت شناخت ابعاد و اندیشه های علامه مصباح یزدی دانست. حضرت آیت الله خامنه ای آذرماه سال گذشته در دیدار با خانواده مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و برگزارکنندگان کنگره «استاد اندیشه» گفتند: تکریم آقای مصباح از وظایف روحانیت است. و کنیسه به معنای زنده نگه داشتن راه اوست. مرحوم مصباح خصوصیات خاصی داشت.

دانش فراوان، تفکر خوب و بدیع، بیان روشن، انگیزه تمام نشدنی و منحصر به فرد، خلق و خوی شایسته و رفتار شایسته و همه اینها را در هیچکس نمی توان یافت. ذو ابعاد شخصیت فردی، علمی و سیاسی علامه مصباح یزدی عبارتند از: شخصیتی که در سخنان رئیس جمهور بیشتر به آن اشاره شد. آیت الله رئیسی در سخنانی علامه مصباح را فردی متفکر، با اندیشه های نو و اساساً شخصیتی آزاداندیش و در عین حال جریان ساز توصیف کرد. به گفته رئیس جمهور، پروژه بزرگ علامه مصباح، دفاع عقلانی و منطقی از اعتقادات اسلامی بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که رابطه دیرینه ای با علامه مصباح دارد بر اساس شواهد و قرائن به این کنگره و شیخ ابراهیم پیام داد. زکزاکیرهبر شیعیان نیجریه نیز از سخنرانان این کنگره بود.

روزنامه کیهان در صفحه اول امروز با تیتر تحلیلگران صهیونیست: اسرائیل در یک تله استراتژیک گرفتار شده است وی نوشت: امروز جنگ غزه وارد هشتاد و پنجمین روز خود می شود و صهیونیست ها در مقابل خسارات بسیار سنگین و بی سابقه خود در همه زمینه ها تنها زنان، کودکان و غیرنظامیان را به قتل رسانده و بیمارستان ها، مدارس و کلیساها را ویران کرده اند. کشتار غیرنظامیان و بمباران مراکز درمانی، آموزشی و مذهبی نیز به آنها آسیب رسانده و این رژیم منفور را بیش از پیش در جهان منفور کرده است، همانطور که خود مراکز تحقیقاتی می گویند ۹۵ درصد از تجمعات برگزار شده در جهان مربوط به جنگ غزه . صهیونیست ها را محکوم کنید. آیا رژیمی که در ۸۵ روز بیش از ۲۱۰۰۰ غیرنظامی را می کشد منفور نیست؟! آیا منفور شدن یک رژیم توسط گزارش یونیسف که می گوید: “۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری بود” کافی نیست؟ بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه شهید شده اند!

«آموس هرییکی از این تحلیلگران صهیونیستی است که می گوید: حقیقت را باید گفت، اسرائیل پس از حمله ۱۶ مهر در تله راهبردی گرفتار شده و هنوز مشخص نیست که چگونه می خواهد از آن خارج شود. مرکز مطالعات فلسطین، “هریلاین را هم گفت که این جنگ تبدیل به یک فرسایش شده است و «این فرسایش ممکن است به یک وضعیت دائمی تبدیل شود، احتمال زیادی وجود دارد که جبهه لبنان به وضعیت جنگی برسد.

حلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کرد

روزنامه جوان در صفحه اول امروز با تیتر حلقه انحصاری اینترنت را گرانتر کرد وی نوشت: «اینترنت گران شد» با اینکه پیش از این بارها مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بودند که قصد افزایش تعرفه اینترنت را ندارند، اما پس از این نامه اپراتورها به رئیس جمهور، آنها را اعلام کردند. با افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه موافقت کرد. با افزایش ۳۰ تا ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت همراه و ثابت به صورت مشروط، در حالی که کیفیت پایین اینترنت این روزها و فیلتر شدن عاملی برای کاربران است. مصرف بیشتر اینترنت باعث گلایه کاربران از این تصمیم این وزارتخانه شد. چرا ارتباطات و فناوری اطلاعات باید هزینه بیشتری برای اینترنت بی کیفیت پرداخت کند و چه تضمینی وجود دارد که کیفیت اینترنت در شش ماه آینده ۳۰ درصد بهبود یابد و چگونه این افزایش برای کاربران قابل اندازه گیری خواهد بود؟

کاربران معتقدند اپراتورهای اینترنتی به افزایش قیمت اینترنت پایبند نیستند و معمولا حجم بسته ها را بیش از آنچه اعلام شده محاسبه می کنند، زیرا هزینه های جانبی دیگری برای دسترسی به اینترنت دارند و علاوه بر طفره رفتن از قانون، از آن به عنوان استفاده می کنند. مورد نظر. محتویات داخلی را نیم بها می دانستند اما این کار را اجرا نکردند.

حلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کردحلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کرد

روزنامه وطن مزور در صفحه اول امروز، خود تیتر “انتقام هوشمند” ایران تحلیل کرد و نوشت: به گزارش «وطن امروز»، یک روز پس از ترور شهید موسوی توسط رژیم صهیونیستی، سردار طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در مطبوعاتی انتقام گرفت. کنفرانسی درباره ایران و سخنانی گفت که می تواند بخشی از محاسبات ایران برای انتقام از رژیم صهیونیستی باشد. سردار طلاینیک گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا پاسخگوی ترور سردار سیدرضا موسوی خواهد بود و این کار در زمان و مکان مناسب انجام می شود. وی افزود: پاسخ ما به شهادت سیدرضا موسوی قاطع، فعال، مؤثر و هوشمندانه خواهد بود. اظهارات سرلشکر طلاینیک نشان داد که ایران در انتقام از شهید موسوی از سه عنصر انتقام فعال، مؤثر و هوشمندانه استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که ایران محاسبات مربوط به انتقام گیری از رژیم صهیونیستی را انجام می دهد، به ویژه اینکه اشاره طلاینیک به کارآمدی و هوشمندی در انتقام گیری نشان می دهد که عنصر هیجان و احساسات در محاسبات ایران برای انتقام گیری تاثیری ندارد.

این نکته مهم در سخنرانی اخیر سردار اسماعیل قاآنیاز فرمانده نیروی قدس سپاه نیز با وضوح و دقت بیشتری یاد شد. سردار قاآنی وی در خصوص ترور شهید موسوی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ایران وارد نقشه های آنها نخواهد شد. این قسمت از اظهارات سردار قاآنی این نشان می دهد که ایران در محاسبات خود بر اساس یک معادله منطقه ای برای انتقام از شهید سیدرضا موسوی عمل خواهد کرد. معادله ای که نقطه مقابل نقشه اسرائیل برای ترور شهید موسوی است.

حلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کردحلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کرد

روزنامه شرق در صفحه اول امروز با تیتر “مشکل گسترده مسکن” وی نوشت: فقر مسکن شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است. آمار این را نشان می دهد. مفهوم فقر مسکن تصاویری مانند قبرهای خوابیده، ماشین خواب، کارتن خواب و… را در ذهن مخاطب تداعی می کند. اما واقعیت امر این است که فقر مسکن در شکل و شمایل جدید خود بازنمودهای گسترده ای را در بر می گیرد و تصاویر مذکور تنها فقر مسکن را در انتهای طیف نشان می دهد. پیش از این دهک های پایین جامعه درگیر این پدیده شوم بودند اما اکنون مرفه ترین اقشار جامعه نیز درگیر فقر مسکن هستند و برای تامین هزینه های مسکن باید از سایر هزینه های خود صرف نظر کنند. بر اساس بررسی های انجام شده، این پدیده دیگر محدود به دهک خاصی در تهران نیست و برای سایر دهک های جامعه نیز قابل ادعا است. گسترش پیدا کرده است. اگر دهک دهم جامعه را پررونق ترین دهک اقتصادی بدانیم، بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، ۸۵ درصد از این دهک درگیر فقر مسکن هستند – به این معنا که بعداً توضیح داده خواهد شد. در نتیجه با توجه به این گسترشسفره های مردم کوچکتر شده و کیفیت زندگی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کردحلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کرد

روزنامه جهان وی در صفحه اول امروز به نسخه بازوی پژوهشی مجلس در تنظیم مصرف سوخت و با عنوان آیا بازار ثانویه بنزین در راه است؟ وی نوشت: مرکز پژوهش های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ توزیع یارانه بنزین به افراد را پیشنهاد کرده است. بر اساس این پیشنهاد دولت باید خرداد وی در ماه آینده به ازای هر نفر ۱۵ لیتر بنزین به سرپرستان خانوارهای فاقد خودرو اعطا می کند که از محل حذف سهمیه خانوارهای سه خودرو و بیشتر تامین می شود. در این پیشنهاد امکان تبادل سهمیه بنزین در یک بازار وجود خواهد داشت. البته تاکید شده است که دولت بدون «افزایش قیمت بنزین» این دستور را اجرا کند. به گفته مرکز تحقیقات، این طرح در راستای تحقق اهداف عدالت در توزیع یارانه، مدیریت مصرف و پیشگیری از قاچاق بنزین است. اخیرا برخی نمایندگان مجلس نیز از طرح توزیع سهمیه افراد دفاع کردند. گزارش ها حاکی از آن است که مصرف روزانه از مرز ۱۱۵ میلیون لیتر عبور کرده و پیش بینی می شود تا پایان سال افزایش یابد. نارضایتی بنزین ایران به ۱۵ میلیون لیتر در روز می رسد.

حلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کردحلقه انحصار دوباره اینترنت را گران کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا