ترندهای روز

حمایت تمام قد نمایندگان برای تصویب و اصلاح قانون تاسیس نهاد در مجلس دوازدهم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

استان سمنان محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در سفر به شهرستان دامغان با علی اکبر علیزاده نماینده مردم این شهر در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در شورای اسلامی ضمن تسلیت و یادآوری خدمات ارزنده آیت الله رئیسی و دولت ایشان، ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیاز ضروری جامعه دانست. و گفت: حمایت از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف ارتقای شاخص های مطالعه در جامعه گام برمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون تشکیل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس از اقدامات موثر نمایندگان است و امیدواریم نمایندگان با حمایت همه جانبه از این طرح نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند. تصویب نهایی آن

دکتر علیزاده افزود: قطعاً با اجرای این اصلاحات، کیفیت فعالیت کتابخانه های عمومی ارتقا می یابد و به بهبود وضعیت معیشتی کتابداران و در نتیجه ارتقای آن کمک می کند. از سطح فرهنگی و موفقیت چشمگیر افراد جامعه در همه زمینه ها».

علی اکبر علیزاده در ادامه سخنان خود به لزوم تسریع در ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: شهرستان دامغان نیازمند توسعه مجموعه های فرهنگی است که با شروع به کار دولت جدید، این پروژه را آغاز خواهیم کرد. مکاتبات برای اخذ قانونی ردیف بودجه ساخت این پروژه.

نماینده مردم شهرستان دامغان در شورای اسلامی در پایان با تبیین ارزش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه و نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر پرداخت به موقع نیم درصد از کتاب و کتابخوانی تاکید کرد. کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری ها.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و یارانش با اشاره به اینکه ایران تحلیل شایسته نماینده دامغان مهر تاییدی بر تلاش خالصانه ایشان برای مردم است، گفت: وی گفت: بدون شک منتخبان مردم در این دوره از مجلس شورا مانند دوره های گذشته مردمی فرهنگ دوست و با سوابق تحصیلی بوده و از کتابخانه های عمومی استان حمایت خواهند کرد. .

محمد طاهریان در ادامه گزارشی از وضعیت زمین قبلی که برای احداث کتابخانه در نظر گرفته شده و همچنین زیرساخت کتابخانه های عمومی و وضعیت کتاب و کتابخوانی شهرستان دامغان ارائه کرد و افزود: تمام دغدغه ما در استان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان است.» است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به وی گفت: آموزش و پرورش دامغان بی نیازی خود را به زمین خیابان جمهوری اعلام کرده و آماده واگذاری آن برای احداث کتابخانه است.: از مسئولان شهرستان همت انتظار داریم نگاه دقیق تری به این پروژه داشته باشند تا هر چه سریعتر شاهد تحویل این مجموعه عظیم فرهنگی به مردم دامغان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی است و شهرداری این شهرستان نیم درصد سهم را ناقص پرداخت می کند. بخشی از آن مانعی برای ترویج کتابخوانی است و این باعث می شود فرصت هایی از جوانان و اهل کتاب گرفته شود.

طاهریان در پایان خواستار حمایت همه جانبه نمایندگان شورای اسلامی در تصویب قوانین مورد نیاز نهاد کتابخانه های عمومی کشور از جمله اصلاح قانون تاسیس این نهاد شد.

اهدای لوح تبریک از سوی مهدی رمضانی دبیرکل سازمان کتابخانه های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شهرستان دامغان در دوازدهمین دوره شورای اسلامی از دیگر برنامه های این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا