اقتصاد جهان

حمایت صندوق بین المللی پول از عضویت ترکیه در بریکس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، جولی کوزاک، مدیر بخش ارتباطات صندوق بین المللی پول (IMF) روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر در نشستی خبری در واشنگتن اعلام کرد که این صندوق انبساط را رد کرده است. برجام، آنچه مقامات ترکیه برای عضویت در آن حمایت می کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم آنکارا برای پیوستن به کشورهای بریکس گفت: در مورد کشورهای بریکس یا هر گروه دیگری از کشورها، دیدگاه ما بهبود و گسترش همکاری های بین المللی و روابط تجاری و سرمایه گذاری بین گروه های کشوری است کاهش تنوع و کاهش هزینه های تجاری و سرمایه گذاری بین اعضا.

وی افزود: تصمیم برای پیوستن به چنین طرح‌هایی تصمیم مستقل هر کشور عضو است و من از آن راضی هستم.

کوزاک قبلا اعلام کرده بود که صندوق بین المللی پول از گسترش کشورهای بریکس برای بهره مندی از همگرایی جهانی حمایت می کند.

بلومبرگ در دوم سپتامبر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ترکیه چندین ماه پیش درخواستی برای پیوستن به بریکس ارائه کرده است.

به گزارش این شبکه خبری، توسعه برجام می تواند در نشست کازان که از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار می شود، مورد بحث قرار گیرد.

اومر چلیک، نماینده رسمی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه اعلام کرد که اردوغان از قصد خود برای پیوستن به بریکس صحبت کرده است اما هنوز تصمیم مشخصی درباره عضویت ترکیه در این سازمان وجود ندارد.

در ۴ سپتامبر، یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه، گفت که برجام درخواست رسمی ترکیه برای عضویت کامل در این گروه را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا