ترندهای روز

حمله به دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نیروی دریایی آمریکا تأیید کرد که «تعداد کمی» به دو تفنگدار دریایی آمریکا در شهر بندری ازمیر ترکیه روز دوشنبه (دیروز) حمله کردند.

به گزارش سی ان ان، ناوگان ششم آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی متعلق به یگان اعزامی ۲۴ نیروی دریایی آمریکا بعدازظهر دوشنبه در حین سفر در شهر ازمیر ترکیه مورد حمله گروهی از جوانان قرار گرفتند.

حمله به دو تفنگدار دریایی آمریکا در ترکیه

ویدئوی این حمله که توسط یک مقام آمریکایی تایید شده است، نشان می‌دهد که چند شهروند ترکیه تفنگداران دریایی را نگه داشته و شعار می‌دهند “یانکی برو به خانه”.

در این ویدئوی کوتاه، یک تفنگدار دریایی فریاد می زند “کمک!” و سپس جمعیت مهاجم یک گونی را روی سر یک تفنگدار دریایی می کشند و شعار می دهند: “یانکی برو خانه!”

نیروی دریایی ایالات متحده گفت که تفنگداران دریایی توانستند با کمک سایر تفنگداران دریایی در منطقه از جمعیت جدا شوند. آنها در یک بیمارستان محلی غربالگری شدند و آسیبی ندیدند و تفنگداران دریایی سپس به USS Wasp بازگشتند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که پلیس محلی ازمیر و سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی در حال بررسی این حادثه هستند. هیچ تفنگدار دریایی دستگیر نشد و دست اندرکاران این حادثه با بازرسان همکاری می کنند.

سفارت آمریکا در ترکیه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: گزارش‌ها مبنی بر قربانی شدن اعضای نظامی آمریکایی در ناو یو اس‌اس واسپ در حمله امروز در ازمیر را تایید می‌کنیم و اکنون در سلامت هستند. تحقیق کنید.”

فرماندار ازمیر در بیانیه ای اعلام کرد که در این حادثه پلیس محلی وارد عمل شد و ۱۵ مظنون دستگیر شدند.

یگان اعزامی بیست و چهارم نیروی دریایی، بخشی از گروه ناوهای آمریکایی است که همزمان با احتمال تشدید تنش در منطقه و دفاع از اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران یا حزب الله وارد منطقه مدیترانه شرقی شده است.

کشتی «یو اس اس واسپ» نیز در سواحل ازمیر ترکیه لنگر انداخت و تفنگداران دریایی این کشتی برای استراحت اجازه خروج از کشتی را پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا