ورزشی

حمله تند بیرانوند به درویش و پیشکسوتان: از پرسپولیس شکایت کردم

علیرضا بیرانوند در حاشیه حضور اعضای تیم تراکتورسازی در تست های پزشکی ایفمارک با اشاره به حضور رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آقای تاج عزیز و بزرگ یکی از افراد پرتلاش فدراسیون هستند که نشان داده است که واقعاً تلاش می کند.» انشاالله بتوانیم زحمات او را جبران کنیم و مردم را خوشحال کنیم. مسابقات مقدماتی جام جهانی یک ماه دیگر آغاز می شود و امیدوارم اتفاقات خوبی داشته باشیم.

وی درباره همکاری خود با دراگان اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ مربی با دانش و فردی است که همه شما می شناسید. تمرینات خوبی داشتیم و یکی دو بازی دوستانه ملایم داشتیم. خدا را شکر آقای زنوزی تیم بسیار خوبی دارد و امیدوارم سال بسیار خوبی داشته باشیم. اسکوچیچ جدا از اینکه مربی بزرگی بود به ایران آمد تا خیلی چیزها را ثابت کند و خیلی چیزها را نشان دهد. بالاخره او می خواهد آنچه را که قبلا در تیم ملی اتفاق افتاده ثابت کند. ما هم به عنوان بازیکنی که یکی دو سال با او در تیم ملی بودیم به او کمک می کنیم.

دروازه بان تراکتورسازی درباره جدایی اش از پرسپولیس و اینکه باید در هفته دوم لیگ برتر به مصاف این تیم برود و برای این دیدار آماده است، گفت. فوتبال من تمام شده و بعد از فوتبال باید به سراغ مربیگری بروم. باید به جاهایی بروید که بعدا برای مربیگری مفید باشد. خدا را شکر تیمی را انتخاب کردم که هواداران خوبی داشته باشد و مطمئنم تراکتور امسال تیم خوبی خواهد داشت.

بیرانوند ادامه داد: از هواداران می خواهم که امسال کمک کنند چرا که همیشه از تیم حمایت کردند. تشویق ما فقط همین هواداران هستند و می دانیم که با برد تراکتور چقدر خوشحال خواهند شد و امیدوارم امسال اتفاقات خوبی برای ما بیفتد. من هم تمام تمرکزم را روی تمرین گذاشتم و الان تنها چیزی که به آن فکر می کنم اولین بازی مقابل مس رفسنجان است.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از بازی با ازبکستان گفته بود پرسپولیس را ترک نمی کنم اما بعد این اتفاق افتاد، یادآور شد: دفعه قبل صحبتی را از مدیرعامل پرسپولیس شنیدم که گفته بود همه پول را دادیم. برای این فصل به بیرانوند. اما امروز با سلیمانی (وکیلم) گفت وگویی داشتم که از پرسپولیس در خصوص مطالبات من شکایت خواهد کرد. صحبتی هم کردند و گفتند که بیشتر از ۲۰ درصد نمی توانند بدهند اما ۲۰ درصدی که می گویند اختیاری است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: هر چقدر هم که قرارداد شما طولانی باشد، ۲۰ درصد آن اختیار به شما داده می شود اما پاداش چیز دیگری است. ماساژور و لوازم پرسپولیس با من تماس گرفت و گریه کرد که قربانیان من هستند. چون باید همان کاری را که با من کردند با آنها انجام می دادند. پاداش یک چیز محرک است. وقتی قرار است کار بزرگی انجام شود، جایزه تعیین می شود. تو به ما پاداشی دادی که در راه بودیم. الان مثلا از ۲۰ میلیون تومان، بچه ها ۵ میلیون تومان را به امور خیریه اختصاص دادند. یعنی ما همه پاداش ها را در کارهای خیر خرج کردیم اما وقتی این پاداش ها را از قرارداد پایه کم می کنید این کار غیراخلاقی است که باشگاه پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ انجام داد. من قبلا چیزی شبیه این ندیده بودم. وقتی پاداش را از قرارداد کسر می کنید، توهین به همه بازیکنان است.

دروازه بان تراکتورسازی در خصوص نقل قول های فرشاد فرجی و سروش رفیعی مبنی بر فسخ قراردادش با پرسپولیس، اظهار کرد: سال های خوبی را با سروش رفیعی سپری کردم و او هم زحمات زیادی کشیده است. به هر حال شاید ناراحت بود و من و دانیال را می خواست. ما بازیکنان حرفه ای هستیم و تصمیم می گیریم که همه بازیکنان دنیا این تصمیمات را بگیرند. برای من هم اتفاقی افتاد. من به بچه های پرسپولیس احترام می گذارم و کسانی که از من انتقاد کردند را آزاد می کنم اما اتفاقی که برای من افتاد و تصمیمی که گرفتم عادلانه بود. اتفاقی از جانب جانبازان افتاد. شاید دوست نداشتم این اتفاق بیفتد اما حالا می خواهم مردم و هواداران بدانند که دوست نداشتند بیرانوند در پرسپولیس بماند. شاید بعد از اینکه من انصراف دادم خیلی از افراد بزرگ واسطه شدند که من برگردم اما صدای برخی از پیشکسوتان را شنیدم که به مدیرعامل زنگ زدند و گفتند بیرانوند حق بازگشت ندارد و اگر برگردد باید یک هفته دیگر بروی. !

گفته می شود پیش از این با تراکتورسازی قرارداد بسته بودید و به همین دلیل نتوانستید به پرسپولیس برگردید. بیرانوند در پاسخ به این موضوع گفت: آخرین قراردادم با تراکتور ۱۰ روز پیش بود. من با تراکتور توافقی نداشتم.

در مورد اینکه گفته می شود دوباره با استقلال مذاکره کرده است؟ وی گفت: استقلال تیم بزرگی است و سال گذشته اتفاقاتی افتاد. شاید دوستانی پیشنهاد بدهند ولی من اصلا به این موضوع فکر نکردم. من تحت فشار وحشتناکی بودم و می خواستم تصمیمی بگیرم که عاقلانه باشد و به فوتبال، تیم ملی و خودم کمک کند.

استقلال تیم بزرگی است و سال گذشته اتفاقاتی افتاد. شاید دوستانی پیشنهاد بدهند ولی من اصلا به این موضوع فکر نکردم. من تحت فشار وحشتناکی بودم و می خواستم تصمیمی بگیرم که عاقلانه باشد و به فوتبالم، تیم ملی و خودم کمک کند.

بیرانوند در خصوص اینکه خیلی ها وکیل سلیمانی را دلیل جدایی او از پرسپولیس می دانند، گفت: او یکی از بهترین هاست و همیشه به من توصیه های خوبی کرده است. مطمئن باشید تمام توصیه های او درست بوده است. نمی گویم ۱۰۰ درصد به من گفته از پرسپولیس جدا شو. او سعی کرد در پرسپولیس بماند اما من تصمیم فوتبالی گرفتم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود با شرکت در مراسم ختم همسر زنوزی تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفته است، گفت: این احترامی بود که باید می کردیم. از چهار پنج سال پیش با زنوزی رابطه داشتم و تلفنی صحبت می کردیم و وظیفه خود می دانستم که این کار را انجام دهم و من هم به عنوان یک دوست در جلسه شرکت کردم.

بیرانوند در پاسخ به شایعاتی مبنی بر دخالت امیر قلعه نویی در جدایی او گفت: دو سال در نفت تهران بازی کردم و هر دو سال در تیم ملی بودم. من چندین سال در نفت بازی کردم و توانستم قهرمانی را کسب کنم. قلعه‌نوی یکی از بهترین‌هاست، اما به جان دو فرزندم قسم می‌خورم که نه با او تماس گرفتم، نه پیامی به او دادم و نه او را دیدم. کارم را انجام می دهم و اگر بتوانم خودم را از نظر فنی آماده کنم به تیم ملی دعوت خواهم شد. تمام تلاشم را می کنم تا کادر فنی را متقاعد کنم که به تیم ملی دعوت شود.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از انتقال به تراکتور نگران حکم محرومیت نیست؟ وی خاطرنشان کرد: من امروز چه می گویم که می خواهم از پرسپولیس شکایت کنم؟ دلیلش این است که درخواستم را پرداخت نکردند و قراردادم را فسخ کردم. با مدیرعامل پرسپولیس گفتگویی دارم. دوست ندارم جلوی هواداران و مردم بیایند تا مظلوم شوند و بگویند پارسال چند نفر به خاطر بیرانوند مردند. قبل از هر چیز اگر اتفاقی افتاده عذرخواهی می کنم و به خانواده آن شخص تسلیت می گویم. سوال من از درویش این است که اگر به فکر خانواده ها هستید چرا الحاقیه را به قرارداد من اضافه کردید؟ آیا امکان اضافه شدن چنین تمدید ۳ هفته مانده به پایان لیگ وجود دارد؟

بیرانوند در پاسخ به این موضوع که قبل از پایان لیگ بند فسخی وجود ندارد، یادآور شد: موضوعی پیش آمد که بیرانوند می خواهد قراردادش را فسخ کند تا فشاری به پرسپولیس وارد نشود، گفتم که این فسخ خواهد شد. این اتفاق نیفتد که ذهنم به سمت من نباشد و نگویید بیرانوند می خواهد انصراف دهد، اما اتفاقاتی بعد از مصاحبه من افتاد که مرا آزار داد. یکی اینکه بعد از الحاقیه ای که روی قراردادم گذاشتند درخواست من را تکمیل نکردند، دومین موضوعی که باعث ناراحتی من شد این بود که از قرارداد پایه ام پاداش کسر کردند. این یک بی احترامی به همه بازیکنان فوتبال ایران بود که پاداشی را که برای یک کار بزرگ دریافت کردید از قراردادتان کسر کردید. من همونجا تصمیم گرفتم قراردادم رو فسخ کنم چون میدونستم اتفاقاتی افتاده که مردم دخالت کردند تا اخراج نشه.

دروازه بان سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه کسی می خواست دخالت کند تا او دیگر در این تیم نباشد؟ گفت: جمعی از پیشکسوتان بیرون باشگاه جمع می شوند که همه آنها را می شناسید. بیرانوند بازیکنی بود که در صورت قهرمانی در فینال سوپرجام، پرافتخارترین بازیکن باشگاه بود، اما چون نخواستند و نگذاشتند این اتفاق برای بیرانوند بیفتد، تصمیم گرفتم به تراکتور بروم. خیلی خوشحالم و مطمئنم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که پیش از پایان لیگ در مصاحبه ای مبنی بر اینکه پرسپولیسی ها از تیم های لیگ برتری پیشنهادهای میلیونی دریافت کردند و آیا منظورش تراکتور بود؟ گفت: نه اصلاً چنین بحثی نبود. گفتم با بازیکنان ما صحبت کردند. ۷ هفته تا پایان لیگ باقی مانده است. می خواستم باشگاه پرسپولیس با بازیکنانی که قرارداد ندارند تمدید کند، با چند نفر تماس گرفتم که بعد از بازی تمدید قرارداد چه شد؟ چون می خواستم باشگاه اجازه ندهد لیگ به پایان برسد و سپس به تمدید قرارداد ادامه دهد. هزاران بار با باشگاه تماس گرفتم که تمدید قرارداد بازیکنان انجام نشد، اما احساس کردم صندلی و میز سفت نیست و دوست ندارند این تیم را برای یک مدیرعامل دیگر سرپا نگه دارند. همین اتفاق برای من افتاد و الحاقیه به قراردادم اضافه شد.

دروازه بان سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: آن زمان از درویش سوال کردم، گفتم شنیده ام می خواهند تو را ببرند. البته قبل از آن به وکیلم گفتم شنیده است که می خواهند او را ترک کنند و باید ریسک کنیم و به او بگوییم قرارداد من را تمدید کند، اگر دلسوز باشگاه باشد مخالفت می کند. با هم به دفتر درویش رفتیم و گفتیم قراردادم کم است و شنیدیم می خواهند شما را ببرند. در صورت امکان می توان یک بند فسخ به قرارداد من اضافه کرد تا اگر فردی جایگزین شما شد، بتوانم قراردادم را کمی افزایش دهم.

بیرانوند افزود: درویش همزمان با معاون حقوقی باشگاه تماس گرفت و گفت بیرانوند هر کاری می خواهد انجام دهید. اگر شما مدیرعاملی هستید که با بیرانوند قرارداد داشتید و نباید چنین الحاقیه ای به قرارداد اضافه می کردید، می دانستید که می خواهند شما را اخراج کنند و دل به پرسپولیس نمی زدید. تیم را بد ببند و من خدای هواداران پرسپولیس می شوم. بعد از اینکه بانک شهر گفت درویش بماند، نشستند و گفتند ما چه غلطی کردیم و بعد از آن مصاحبه با رسانه ها و گفتن اینکه چند نفر به خاطر بیرانوند مردند، دنبال ظالم بودند. همه می دانند که او دوست نداشت بیرانوند در پرسپولیس بماند. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم. همه مرا می شناسند و من یک لر هستم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که شب گذشته همسرش با انتشار مطلبی مبنی بر بازگشت او به پرسپولیس در آینده گفت: الان می توانم بگویم فقط به تراکتور فکر می کنم و موفقیت این تیم مهم است. تنها چیزی که فکر می کنم قهرمانی تراکتور در لیگ است که خیلی ها دوست دارند برای اولین بار برای تراکتور اتفاق بیفتد. جانمان را برای این تیم می دهیم چون همیشه نشان داده ام برای خانواده ام نان حلال می آورم و مطمئن هستم که این اتفاق برای من و همه بازیکنان تراکتورسازی به خوبی خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا