ترندهای روز

حمله جدید مدیرعامل اپیک گیمز به اپل: Find My یک فناوری نظارتی وحشتناک است

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، اخیراً در مورد سرویس Find My اپل اظهار نظر کرده و آن را یک فناوری نظارتی فوق‌العاده ترسناک می‌داند که نباید وجود داشته باشد. در واقع، او می گوید که این سرویس با ردیابی افراد، حریم خصوصی افرادی را که دستگاه های دست دوم اپل را خریداری می کنند یا حتی سارقان را نقض می کند.

تیم سوئینی در پستی در X، داستان لپ‌تاپ مک دزدیده شده‌اش را بازگو می‌کند که توانست با Find My اپل آن را ردیابی کند. او می گوید:

“این یک ویژگی فوق العاده وحشتناک فناوری نظارت است و نباید وجود داشته باشد. سال ها پیش، یک بچه یک لپ تاپ مک را از ماشین من دزدید. سال‌ها بعد، داشتم Find My را بررسی می‌کردم و نقشه‌ای از خانه بچه‌ای را نشان می‌داد که مک من را دزدیده بود.»

انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز درباره Find My اپل

درک تیم سوینی از سرویس Find My اپل قابل بحث است. زیرا ارائه مکان یک دستگاه گم شده یا دزدیده شده دقیقاً همان کاری است که سرویس Find My باید انجام دهد. اگر حساب کاربری حذف نشود، دستگاه‌های اپل همچنان مکان دستگاه را نشان می‌دهند. این ویژگی در واقع برای جلوگیری از سرقت است.

با این حال، تیم سوینی در پست دیگری توضیح داد:

“شما نمی توانید بدون ردیابی خود شخص، دستگاه شخصی را پیدا کنید و مردم حق حفظ حریم خصوصی دارند. این حق برای خریداران دستگاه های دست دوم و حتی سارقان وجود دارد.”

سوئینی پس از شنیدن نظرات مختلف از طرفداران خود گفت که مردم حق دارند در حریم خصوصی خود را حفظ کنند. او در واقع معتقد است که کشف و بازیابی وسیله گم شده یا مسروقه فقط باید «با وساطت قانون» انجام شود. تیم سوئینی می‌گوید وقتی دید که Find My چگونه کار می‌کند، این ویژگی را در همه دستگاه‌هایش خاموش کرد.

در حالی که ردیاب های Airtag اپل به دلیل سوء استفاده های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته اند، چنین شکایتی در مورد سرویس Find My وجود ندارد. به عبارت دیگر Find My و Activation Lock از عوامل بازدارنده مهمی برای سرقت آیفون بوده اند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا