حمله سایبری به خطوط هوایی ژاپن همزمان با تعطیلات سال نو
به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، خطوط هوایی ژاپن (JAL) روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰ پرواز داخلی این شرکت به دلیل حمله سایبری به تاخیر افتاده است.
با این حال، این شرکت تایید کرد که توانسته است سیستم های خود را در عرض چند ساعت بازیابی کند.
این مشکل صبح روز پنجشنبه زمانی آغاز شد که شبکه ارتباطی این شرکت که سیستم های داخلی و خارجی را به هم متصل می کند، از کار افتاد. اما مسئولین این شرکت هواپیمایی اطمینان دادند که این حمله هیچ تاثیری بر ایمنی پروازها نخواهد داشت.
خطوط هوایی ژاپن گفت که علت را حمله ای شناسایی کرده است که هدف آن پر کردن حجم عظیمی از داده ها در سیستم شبکه است.
این نوع حملات سایبری که به حملات DDoS (Distributed Denial of Service) معروف هستند، با ایجاد ترافیک سنگین، سیستم یا شبکه مورد نظر را فلج می کنند.
خطوط هوایی ژاپن تاکید کرد که این حمله یک ویروس نبوده و هیچ اطلاعات مشتری از بین نرفت. اما این حمله باعث شد ۲۴ پرواز داخلی با بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر انجام شود.
در بحبوحه این حمله، فروش بلیت های داخلی و بین المللی برای پروازهای خطوط هوایی ژاپن در روز پنجشنبه به طور موقت متوقف شد اما چند ساعت بعد از سر گرفته شد.
بر اساس این گزارش، کارشناسان بارها در مورد آسیب پذیری زیرساخت های سایبری ژاپن هشدار داده اند، به ویژه اینکه این کشور توانایی های دفاعی خود را تقویت می کند و با ایالات متحده و سایر شرکای خود در زمینه دفاع سایبری پیشرفته همکاری بیشتری دارد.
ژاپن اقداماتی را برای بهبود امنیت سایبری خود انجام داده است، اما کارشناسان می گویند که به اقدامات بیشتری نیاز است.
در ژوئن امسال، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد که از سال ۲۰۲۳ بارها مورد حمله سایبری قرار گرفته است، اما اطلاعات حساس مربوط به موشک، ماهواره و دفاع تحت تأثیر قرار نگرفت. همچنین سال گذشته، یک حمله سایبری، عملیات در یک پایانه کانتینری در بندر ناگویا را به مدت سه روز فلج کرد.
تصاویر تلویزیونی انبوهی از مسافران را نشان میدهد که در پایانههای فرودگاه هاندا توکیو ازدحام کردهاند، زیرا این حمله باعث اختلال در سفر برای تعطیلات پایان سال شده است.
انتهای پیام/