بانک و بیمه

حمله مشاور وزیر راه به «بانک مسکن»؛ وام ۸۰۰ میلیونی قدرت خرید را افزایش نمی دهد

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: حسن تیزمغز در کنگره ملی راهبردهای رونق صنعت ساختمان با تاکید بر اینکه وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید زیادی برای مردم ایجاد نمی کند، گفت: وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید چندانی ایجاد نمی کند. مردم؛ زیرا نرخ های این تسهیلات بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید زیادی برای مردم ایجاد نمی کند; زیرا نرخ های این تسهیلات بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است

وی با تاکید بر اینکه اصل سیاست اعتباری مسکن اشتباه است، ادامه داد: با پول بانک ها باید بتوانیم پروژه های بزرگ مسکن ایجاد کنیم. هدف ما انتقال فناوری در صنعت ساخت و ساز است.

برای ورود فناوری‌های جدید، دولت قول داده بود که نفت را تخصیص دهد تا با تسویه منابع، آن را تامین کنیم، اما با توجه به این وضعیت تولید نفت، به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز خوبی برای تولید مسکن وجود ندارد.

تیزمغز گفت: دولت قول داده بود برای ورود فناوری های جدید نفت تامین کند تا بتوانیم از طریق ترخیص منابع آن را تامین کنیم اما به نظر می رسد با این وضعیت تولید نفت چشم انداز خوبی برای تولید مسکن وجود ندارد.

برای الحاق این کشورها با کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه و چین مذاکره کرده ایم تا بتوانیم فناوری جدید ساخت و ساز مسکن را در کشور ارتقا دهیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه و چین برای الحاق این کشورها برای ترویج فناوری جدید ساخت و ساز مسکن در کشور مذاکره کرده‌ایم و آن‌ها نیز با صراحت از این موضوع استقبال کردند. بازوها در این زمینه چینی ها بهتر کار می کنند.

وی گفت: در نظر داریم چندین کارخانه آماده راه اندازی کنیم و در این کارخانه ها از کارگران بومی استفاده شود. اما همکاری بانک ها با نهضت ملی مسکن نامناسب است.

وی با بیان اینکه پیش از این وام هایی با نرخ سود ۴ تا ۵ درصد برای طرح های زودبازده پرداخت می شد و باید به این موضوع بیشتر رسیدگی شود، افزود: چه اشکالی دارد که مجلس برای تصویب بودجه یک سال آینده فکر کند. نرخ های ۴-۵٪؟”

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نفت تولید می کنیم که دو میلیون تن آن برای مصرف داخلی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برای صادرات است.

این اظهارات مشاور وزیر راه و شهرسازی، سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن اخیرا از وام ارزی بانک مسکن برای خرید هواپیما خبر داده است.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا صندوق توسعه ملی این دو میلیارد دلار را به بانک مسکن اختصاص داده است، گفت: دلیل این امر به این دلیل است که بانک مسکن یک بانک متخصص در زمینه ساخت و ساز مسکن بوده و موتور محرک بحث مسکن بوده و این بانک هم اکنون در حال ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی است. تامین مالی شده و تسهیلات ۸۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرداخت شده است.

این اظهارات مدیرعامل بانک مسکن در حالی است که شرکت های انبوه ساز به شدت از نحوه برخورد بانک مسکن و مدیرعامل این بانک در حوزه مسکن گلایه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا