فناوری

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، آمریکا و انگلیس صبح امروز حملات هوایی به اهدافی در یمن انجام دادند که تا این لحظه ادامه دارد.

به گفته منابع یمنی، فرودگاه بین بین المللی سنا و شهر تعز آنها هفت بار مورد حمله قرار گرفته اند. شهر حدیده او همچنین شاهد یک انفجار بود.

همزمان با انتشار تصاویری از شهر سناخبرگزاری رویترز به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی علیه یمن انجام داده اند.

پنتاگون از حمله به ۱۰ هدف در یمن خبر داد

رسانه های یمن نیز گزارش می دهند که استان ها شادی او، سنا، عصب و حدیده ایالات متحده و انگلیس هدف حملات هوایی قرار گرفته اند.

دولت بایدن او قبل از حمله به کنگره اطلاع داده بود

سی که در گزارش داد که دولت بایدن پیش از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا این حمله را اعلام کرد.

این شبکه همچنین گزارش داد که آنتونی چشمک وی در سفر اخیر خود به منطقه خطاب به سران کشورهای منطقه گفت: حمله به مواضع انصارالله دفاعی است و به قصد تشدید تنش انجام نمی شود.

نمایندگان آمریکا به حمله امشب در یمن اعتراض کردند

برخی از نمایندگان و اعضای کنگره آمریکا از عملکرد دولت انتقاد کردند بایدن آنها این را در جریان حمله نظامی به یمن گفتند بایدن وی مراحل قانونی را طی نکرد و باید قبل از تصمیم گیری در مورد حمله نظامی شخصاً در کنگره حاضر می شد و این تصمیم را به اطلاع اعضا می رساند و کنگره نیز باید در این امر شرکت می کرد. بار او تصمیم نهایی را گرفت.

یمن از پایگاه های آمریکایی در منطقه و کشتی آیزنهاور مورد حمله قرار گرفته است

نیویورک تایمز به نقل از منابع نظامی در آمریکا نوشت: حمله هوایی صبحگاهی آمریکا و انگلیس از پایگاه های آمریکایی در منطقه غرب آسیا و ناو آیزنهاور به اهدافی در یمن انجام شد.

به گفته رسانه ها و منابع آگاه، آمریکا در این حمله از موشک تاماهاوک استفاده کرده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا