فرهنگ و هنر

حمید معصومی‌نژاد: از «سال گربه» تا بازگشت به ایران :: ایران تحلیل

به گزارش ایران تحلیل، فیلم سال گربه که این روزها همراه با کروکودیل خونی در گیشه کارهای خوبی انجام می دهند، داستان متفاوتی دارد و در ترکیب بازیگرانش نام دو نفر به چشم می خورد که قبل از بازی آنها را مجری و گزارشگر می شناسیم: یکی. رضا رشیدپور البته این اولین تجربه بازیگری او نیست و پیش از این در چند فیلم و سریال و … بازی کرده است حمید معصومی نژاد که اولین حضور خود را به عنوان بازیگر در این فیلم تجربه می کند.

معصومی نژاد که با گزارش های متنوع و به ویژه نقل قول معروف «حمید معصومی نژاد، روم» در پایان گزارش هایش شهرت دارد، لحن و سبک خاصی در کار خود دارد و از این حیث او را فردی سرشناس می دانند. روزنامه نگار برای ایرانیان در سراسر جهان.

او سال هاست در رم زندگی می کند و روزنامه نگار است. معصومی نژاد که این روزها بیشتر در صفحه اینستاگرام خود فعال است و در مورد فرهنگ ایتالیایی برای ایرانیان فیلم می سازد، به تازگی در این فیلم ظاهر شده است. سال گربه ایفای نقش کرد و این بهانه ای شد برای گفت و گو با او.

آقای معصومی نژاد شما لحن خاصی در گزارش دارید و صاحب سبک هستید. در سال گربه تو هم همان حمید معصومی نژاد بودی با حرف های همیشگیت. آیا تمایل شما برای ایفای نقش حمید معصومی نژاد گزارشگر بود یا می خواستید نقشی متفاوت از آنچه که به آن می شناسید بازی کنید که از شما خواسته شد؟

معصومی نژاد: نقش در فیلم سال گربه من این کار را کردم، دقیقاً همان چیزی بود که از من خواسته شد. من این نقش کوتاه را در مقابل کولوسئوم، یک آمفی تئاتر باستانی در مرکز رم بازی کردم که قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد.

آیا علاقه دارید که به عنوان گزارشگر در سینما ادامه دهید یا در صورت پیشنهاد نقش های دیگر را می پذیرید؟

معصومی نژاد: راستش را بخواهید هنوز به این موضوع فکر نکرده ام اما به هر حال این علاقه را در خودم می بینم که به جز نقش خبرنگاری نقش های دیگری را بازی کنم. البته بازیگری حرفه ای هم مثل روزنامه نگار بودن کار ساده ای نیست.

آیا نقش جدیدی به شما پیشنهاد شده است؟بازیگری شاید از دور خیلی ساده به نظر برسد، اما این حرفه هم مثل روزنامه نگاری سختی های خودش را دارد. حتی زمانی که می خواهید به عنوان خودتان بازی کنید

معصومی نژاد: بله دارم چک میکنم

نگاه شما به بازیگری چگونه است؟ چون صحنه ای که بازی کردید بیشتر از بازیگری بود، خود حمید معصومی نژاد بود با همان لحن دلنشین همیشه.

معصومی نژاد: بازیگری شاید از دور خیلی ساده به نظر برسد، اما این حرفه مانند روزنامه نگاری، حتی زمانی که بخواهید مانند خودتان عمل کنید، سختی های خاص خودش را دارد.

علاقه مند به همکاری با کدام کارگردانان ایرانی هستید؟

معصومی نژاد: با وجود اینکه تجربه حرفه ای در سینما ندارم، معتقدم یک کارگردان ماهر و چیره دست می تواند در عرصه سینما فیلم های جذابی بسازد و مخاطبان زیادی را مانند بازیگران معروف و با استعداد جذب کند.

قبل از این فیلم پیشنهاد بازیگری هم داشتید؟

معصومی نژاد: نه، اما بعد از مدت کوتاهی به من پیشنهاد بازی در فیلم دیگری داده شد. هیچ وقت فکر نمی کردم روزی بازیگری را تجربه کنم.

آیا به بازیگری در ایران فکر می کنید؟

معصومی نژاد: البته اخیرا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری در ایران دریافت کردم که در حال بررسی آن هستم.

آیا به ایران سفر می کنید؟

معصومی نژاد: انشالله به زودی به ایران می آیم تا خانواده ام به خصوص پدر عزیزم را ملاقات کنم. وقتی به ایران بیایم حتما با هموطنان خوب و صمیمی ام به سینما می روم سال گربه من هم می بینم

لحن حمید معصومی نژاد از ابتدا این گونه بود یا بعد از خبر شکل گرفت؟

در جوانی در آزمون ورودی پزشکی در دانشگاه رم قبول شدم، اما به دلیل علاقه زیاد به حرفه روزنامه نگاری و گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به روزنامه نگاری رفتم. اگر بخواهم برگردم و شهری در اروپا را انتخاب کنم، قطعا رم را انتخاب می کنم، اما در مورد روزنامه نگاری مطمئن نیستم.

معصومی نژاد: تا جایی که یادم می آید از ابتدا با این لحن صحبت می کردم. چون اساساً من اینگونه صحبت می کنم.

فکر می کردید سخنرانی پایانی شما (حمید معصومی نژاد، رم) تا این حد در بین مردم ایران محبوب باشد و همه شما را با این شاخص بشناسند؟

معصومی نژاد: خیر؛ اصلا فکر نکردم زیرا این عبارت در انتهای گزارش هایم امضای من بوده و هست.

آیا تا به حال از یک شوخی آزرده خاطر شده اید؟

معصومی نژاد: وقتی مردم با من شوخی می کنند ناراحت نمی شوم. معتقدم مردم از روی دوستی و صمیمیت این کار را می کنند و مرا مسخره می کنند.

اگر به عقب برگردید، باز هم رم را انتخاب می کنید و روزنامه نگار می شوید؟

معصومی نژاد: در جوانی قصد داشتم برای ادامه تحصیل به آمریکا بروم که به دلیل دغدغه های ویزای تحصیلی امکان پذیر نشد و به همین دلیل ایتالیا و شهر رم را انتخاب کردم. در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بزرگ رم قبول شدم، اما پس از مدتی به دلیل علاقه زیاد به حرفه روزنامه نگاری و گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به روزنامه نگاری رفتم.

ابتدا چندین سال در دفتر خبرگزاری ایرنا در رم کار کردم. در هر صورت، اگر برگردم و شهری در اروپا را انتخاب کنم، قطعا رم را انتخاب می کنم، اما در مورد روزنامه نگاری مطمئن نیستم.

آیا از ایتالیا و ایتالیایی ها راضی هستید؟

معصومی نژاد: ایتالیا کشوری بسیار زیبا با مردمانی خونگرم و غذاهای خوشمزه است اما مشکلات خاص خود را نیز دارد که یکی از آنها بی نظمی است.

آیا تابعیت ایتالیا دارید؟

معصومی نژاد: من تابعیت ایتالیا ندارم و فقط کارت اقامت ایتالیا دارم. ملیت من ایرانی است و فقط پاسپورت ایرانی دارم.

مدتی است که در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال هستید. آیا این یک شغل برای شماست یا یک سرگرمی؟ آشنایی با فرهنگ ایتالیایی در صفحه شما بسیار قابل مشاهده است.

معصومی نژاد: از حدود ۶ ماه پیش با هدف نزدیک کردن دو ملت ایران و ایتالیا فیلم ها و گزارش های مختلفی را تهیه و در صفحه اینستاگرام خود و سایر شبکه های اجتماعی قرار می دهم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شده است. . تور رم، آشنایی با زبان ایتالیایی، آشپزی ایتالیایی، فوتبال ایتالیایی و آداب و رسوم مردم این کشور از جمله موضوعاتی است که به آنها می پردازم.

تلاش من این است که هموطنان عزیزم در ایران و سایر کشورهای جهان با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

علاوه بر فعال بودن در اینستاگرام، کار دیگری هم انجام می دهید؟

معصومی نژاد: در کنار این فعالیت، به ایتالیایی ها روزنامه نگاری کوله پشتی و سیار را آموزش می دهم.

فیلم سینما سال گربه کارگردانی و نویسندگی در ژانر کمدی مصطفی تقی زاده و به تهیه کنندگی سعید خانی محصول ۱۴۰۲ از ۲۲ می باشد فروردین ۱۴۰۳ در سینماهای ایران اکران شده است.

بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برکنورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی زاده، لادن جواوند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی و حمید معصومی نژاد در این فیلم ایفای نقش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا