ورزشی

حواس‌تان هست چه فوتبالیستی خداحافظی کرده است؟

۲۴ ساعت طول نکشید که باشگاه اوساسونا تصاویر خاطره انگیزی از شجاعی با پیراهن این تیم را در صفحه رسمی خود منتشر کرد و نوشت:

مسعود شجاعی ایرانی از فوتبال خداحافظی کرد. ما همیشه او را به خاطر تکنیک و گل های جذابش به یاد خواهیم داشت. یاد او برای همیشه در خاطر هواداران اوساسونا زنده است. برایت در مرحله جدید آرزوی موفقیت داریم، نابغه.»

منتظر بودیم تا واکنش فدراسیون فوتبال و باشگاه های سایپا و تراکتورسازی به خداحافظی شجاعی را ببینیم اما تا لحظه تنظیم این خبر هیچ واکنشی در سایت باشگاه تراکتورسازی که شجاعی لباس این تیم را بر تن کرد، منتشر نشد. پیراهن ۳ فصل سایت رسمی باشگاه سایپا اصلا وجود ندارد!

فدراسیون فوتبال در سایت خود اشاره ای به خداحافظی شجاعی که ۸۷ بازی ملی انجام داده است را منتشر نکرد اما گزارش تصویری بازی هند و سوریه را منتشر کرد! تنها صفحه اینستاگرام تیم ملی با انتشار تصویری از شجاعی در پستی زحمت کشید و نوشت: فوتبال ایران قدردان زحمات شما کاپیتان مسعود خواهد بود. در مورد آن فکر کنید!

اوساسونا در کمتر از ۲۴ ساعت از او به عنوان یک نابغه با کلاژی از چندین عکس زیبا از شجاعی یاد می کنند اما در ایران فقط با یک عکس ساده و یک متن تک خطی و برای انجام تکالیف از او یاد می کنند! البته ما بیشتر می خواهیم. وقتی با یکی مثل علی دایی اینطور تا می زنند، تکلیف شجاعان مشخص است.

لاف نزنید، هنگ کنگ قهرمان است!

ما قطعاً منتقد هستیم، اما هیچ کینه ای از امیر قلعه نویی و شخص دیگری نداریم. همانقدر که از عملکرد ضعیف تیم ملی مقابل هنگ کنگ نگران و عصبانی بودیم، از عملکرد خوب شاگردان قلانوی مقابل امارات خوشحال و مسرور شدیم.

بعد از این نمایش خوب نخواستیم دنبالش برویم اما انگار قلانویی خودش می خواهد حرفی بزند که منتقدانش مجبور به پاسخگویی شوند. وی در نشست خبری خود پیش از بازی با امارات گفت: گروه ایران یکی از سخت ترین گروه های این مسابقات بود، گفت: هنگ کنگ و فلسطین در هر گروه دیگری صعود می کردند.

این دقیقا همان سناریویی است که در جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ توسط او اجرا شد. او در آن رقابت ها مدعی شد که گروه ایران با حضور چین، ازبکستان و مالزی گروه مرگ است اما بررسی سایر گروه های آن جام نشان داد که ادعای قلانوی صحت ندارد.

درست مثل ادعای امروز او! البته فلسطین واقعا تیم قابل احترامی است و ممکن بود در گروه های دیگر صعود کند اما آیا واقعا هنگ کنگ در گروه دیگری صعود می کرد؟ تیمی که ۳ گل از فلسطین دریافت کند چگونه می تواند در سایر گروه های جام ملت های آسیا صعود کند؟ هنگ کنگ تنها سه ماه پیش با نتیجه ۲-۰ مقابل بوتان شکست خورد.

اصلا می دانی بوتان در فوتبال آسیا کجاست که هنگ کنگ را ۲-۰ شکست داد؟ ما عادت داریم که خودت در مورد بردها و موفقیت هایت اغراق کنیم، اما انصافاً شورش نکن. این کارها تا حدی کار می کند و از یک نقطه به بعد، خودتان را زیر سوال می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا