ورزشی

حواله‌های خودرو درخواست بازیکنان و کادر تیم ملی نبود/ رسانه‌ها مردم را در مقابل بازیکنان قرار دادند

سعید عزت اللهی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره شرایط لیگ فوتبال دانمارک که در آن حضور دارد، گفت: تیم های لیگ دانمارک در لیگ قهرمانان اروپا و اروپا عملکرد خوبی داشتند. لیگ هر سال نمی گویم لیگ خیلی خوبی است اما لیگ سطح پایینی نیست و بازیکنان زیادی از این لیگ به تیم های بزرگ اروپایی منتقل می شوند. زمانی به دانمارک رفتم که مصدومیت بسیار بدی داشتم و برای بازگشت به شرایط ایده آل نیاز به اعتماد داشتم.

عزت اللهی در خصوص نقل و انتقالات جنجالی ماشینی گفت: من از طرف بازیکنان و کادرفنی تیم ملی در این زمینه صحبت می کنم، در این مدت به دلیل شرایط سختی که مردم داشتند اجازه اظهار نظر در این خصوص را ندادیم. . برخی رسانه ها با شیطنت و توهین، بازیکنان تیم ملی را مقابل مردم قرار دادند. این مجوزها برای صعود به جام جهانی بود که باید یک سال و نیم پیش می گرفتیم که متاسفانه نگرفتیم. این واگذاری کاملا قانونی بوده، هیچ رانت، سوء استفاده و کار غیرقانونی در روند آن انجام نشده است.

وی افزود: زمانی که تیم های سراسر جهان به جام جهانی صعود می کنند ۳۰ تا ۴۰ درصد پاداش صعود به بازیکنان آن تیم تعلق می گیرد اما این پاداش فیفا را دریافت نکردیم. این مجوزها از سوی بازیکنان و کادرفنی تیم ملی درخواست نشده است. بازیکنانی که این حواله ها را دریافت کرده اند ۱۶۰ درصد مالیات گمرکی و ۴ درصد قیمت خودرو را به اداره دارایی پرداخت کرده اند. ماشین ها الان در پارکینگ خانه ها هستند تا پلاک بگیرند. این حواله های خودرو خیلی بد نیست و ارز وارد کشور شده است. ما آرزو می کنیم که همه ورزشکارانی که برای این کشور زحمت می کشند بتوانند حداقل حقوق خود را بگیرند و ما این پاداش ها را فقط برای فوتبالیست ها نمی خواهیم. حالا بازیکنانی که پول خرج کردند باید مدیریت شوند. از کیومرث هاشمی، مهدی تاج و همه مسئولانی که در دیوان عدالت کشور هستند تقاضا دارم در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا جام ملت های آسیا این مشکل را حل کنند تا از نظر روحی بازیکنان را تحت تاثیر قرار ندهد.

اگر به فینال جام ملت های آسیا صعود کنیم، دستاورد خوبی خواهد بود

عزت اللهی در خصوص شرایط تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: نمی توان تورنمنت های بزرگ فوتبال را از قبل پیش بینی کرد و همیشه شگفتی هایی وجود داشته است. به نظر من تیمی می تواند موفق باشد که از همان بازی اول ۱۰۰ درصد تمرکز و انرژی را به کار گیرد و با همدلی کامل وارد مسابقات شود. تیم ملی ایران قطعا یکی از بزرگ ترین تیم های آسیاست اما باید این را هم در نظر بگیریم که دیگر کشورها هم بیکار ننشستند و همه کشورها حرفی برای گفتن خواهند داشت اما به نظر من اگر به فینال جام ملت های آسیا صعود کنیم. این یک دستاورد خوب خواهد بود.

عزت اللهی در خصوص تاثیر امیر قلعه نویی در تیم ملی گفت: با توجه به اینکه چند سالی هدایت تیم را یک مربی خارجی برعهده داشت، فدراسیون به مربی ایرانی روی آورد و فکر می کنم در آن زمان گزینه دیگری وجود نداشت. از قلعهنویی که می توانست تیم را هدایت کند. فکر می کنم تصمیم هوشمندانه ای بود. جو تیم ملی هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر اخلاقی رفته رفته بهتر شد. به لطف خدا اتحاد و همدلی در تیم ملی به خوبی شکل گرفته است.

من فقط با استقلال و پرسپولیس صحبت کردم

بازیکن تیم ملی فوتبال در خصوص احتمال بازی در استقلال یا پرسپولیس و شایعاتی مبنی بر پیشنهاد جذب وی در این دو باشگاه، اظهار داشت: همیشه فقط با این دو باشگاه صحبت می کردم چرا که اکثر اوقات با باشگاه هایم قرارداد داشتم و واقعا درست نیست که بخواهم مذاکره کنم. من فقط شرایط قراردادم را توضیح دادم و بقیه پیگیری ها باید از طریق باشگاه ها انجام می شد. حالا باید صبر کنیم تا تابستان که بازیکن آزاد شوم و ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی در پاسخ به این سوال که امکان حضور او در لیگ ایران وجود دارد، گفت: باید ببینیم چه می شود.

عزت اللهی درباره مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی گفت: من خودم در حال حاضر دانشجو هستم اما قطعا با این وضعیت باید روزی سرباز شوم. امیدوارم مرجع نظام وظیفه برنامه ای را اجرا کند تا ورزشکاران حرفه ای بتوانند راحتتر به ورزش خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا