ترندهای روز

حکم خبرسازی که برای افسانه بایگان صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

محمدرضا اعتصام وکیل دادگستری و از وکلای افشانا بایگان از محکومیت موکل خود خبر داد.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان به اتهام «نشر تصاویر مبتذل» به جای ۹۱ روز حبس به عنوان مجازات اصلی به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. “. ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است. مجازات تکمیلی صادره مجازات سنگین محسوب می شود. در مهلت مقرر به این حکم اعتراض خواهیم کرد.

با توجه به کیفرخواستی که از سوی شعبه کیفری ۱۰۹۷ مجتمع قضایی ارشاد برای خانم بایگان غیابی صادر شده، عنوان اتهام «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب اسلامی» است. تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی. عنوان شد

قاضی پرونده آن را انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی موضوع تبصره یک ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی دانست و برای این اتهام مجازات تعیین کرد.

در ادامه به حکم صادره اعتراض کردیم اما علیرغم دفاعیات و اینکه اساساً طبق تعریف تبصره یک ماده ۷۴۲ آثار و مطالب منتشر شده آثار و مطالب مبتذل نبوده و مجازات تکمیلی مقرر داشته است. در رای صادره طبق قانون باید متناسب با جرم ارتکابی و ویژگی های متهم باشد، بر این اساس دادگاه ضمن رد درخواست تجدیدنظر و تایید مجازات اصلی در تجدیدنظرخواهی، مجازات تکمیلی را از ۲ سال به کاهش داد. ۱۸ ماه. مجازات تکمیلی موکلم سنگین بود.

در مهلت قانونی درخواست تجدیدنظر را تنظیم و به مرجع قضایی تقدیم می کنیم.

امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر با عنایت به شخصیت اجتماعی موکل که آثار معروف او در حضور افکار عمومی چه در سینما و چه در صداوسیما ثابت شده است و نیز با توجه به ایرادات قانونی در سند، لزوم نقض حکم را مورد توجه قرار خواهد داد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا