اخبار اقتصاد ایران

خارج کردن اراضی باغی و شالیزاری از چرخه تولید ممنوع است

محمدی بیان کرد: گیلان در گذشته پرباران ترین استان کشور بود اما اکنون میزان بارندگی در گیلان کمتر از استان های دیگر است بنابراین باید از روش های سنتی کشاورزی فراتر رفته و با سلاح علم و دانش به سمت تولید برویم. . در واقع ما نیازمند شرکت های دانش بنیان کشاورزی هستیم.

افق میهن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان صبح امروز ۳۱ خردادماه همزمان با اولین روز از هفته جهاد کشاورزی به نام «جهاد کشاورزی، مشارکت جوانان و نخبگان» در دیدار با نخبگان. و جوانان فعال در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی استان. گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی از زحمات تولیدکنندگان با غیرت و پشتکار قدردانی کرد و گفت: تامین امنیت غذایی با رویکرد علم و دانش در دستور کار قرار دارد.

صالح محمدی مشکلات اقتصادی، تغییرات اقلیمی، فقر، گرسنگی و ناآرامی در جهان را از چالش های تامین غذا و امنیت غذایی جوامع دانست و افزود: باید به سمت کشاورزی هوشمند برویم تا با چالش غذایی مواجه نشویم. “

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به گزارش جهانی فائو مبنی بر اینکه یک میلیارد نفر از جمعیت کره زمین با گرسنگی پنهان و آشکار و سوءتغذیه مواجه هستند، گفت: با توجه به محدودیت منابع و تغییر اقلیم تا سال ۲۰۵۰ این رقم به چهار میلیارد خواهد رسید. کسی خواهد رسید.

محمدی با تاکید بر لزوم تکیه بر منابع و امکانات با رویکردهای علمی و دانش بنیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب ۱۴۰۳ آن را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند و باید از روش های علمی و مشارکت مردمی برای جهش تولید محصولات کشاورزی استفاده کنیم. برای غلبه بر بحران هایی که سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی افزایش دما، خشکسالی، گرد و غبار و بارندگی های پاییزی در تابستان و هوای بهاری در زمستان را از نشانه های تغییر اقلیم دانست و گفت: تنها راه مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده از علم روز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دادیم گفت: زمانی که با محدودیت منابع مواجه هستیم باید از فناوری استفاده کنیم و شرکت های دانش بنیان این نگاه را به مدیران بدهند.

وی امسال را سومین دوره متوالی خشکسالی در گیلان دانست و تاکید کرد: گیلان پربارش ترین استان کشور محسوب می شد اما اکنون میزان بارندگی در گیلان نسبت به سایر استان ها کمتر است بنابراین باید از روش های سنتی فراتر رفت. کشاورزی و استفاده از علم و دانش برای تولید و برویم سراغ تولیدکننده. در واقع ما نیازمند شرکت های دانش بنیان کشاورزی هستیم.

محمدی با بیان اینکه می توان شرکت های دانش بنیان را در مراکز و نهادهای علمی، تحقیقاتی و تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد کرد، تاکید کرد: به دنبال روش های علمی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان صادرات را تولید محصولات سالم و با کیفیت مبتنی بر علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از روش های دانش بنیان باعث کاهش مصرف نهاده می شود.

وی با تاکید بر راه اندازی دبیرخانه شرکت های دانش بنیان کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: اولویت با تخصیص ساختمان ها، میادین و امکانات با شرکت های دانش بنیان است.

محمدی توسعه کشت گیاهان دارویی را نوعی تولید ثروت دانست و افزود: شرکت های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی باید به سمت ترویج کشت قراردادی بروند.

وی همچنین از شرکت های دانش بنیان خواست برای تقویت زیرساخت های حوزه کشاورزی وارد شوند و یادآور شد: مشارکت مردم ضامن امنیت غذایی است و کشاورزان گیلان هر ساله به تولید مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در زمینه سازندگی به جهاد در سنگر امنیت غذایی رسیده ایم، ادامه داد: گیلان ۱۰ درصد نیاز کشور به مرغ را به عنوان پروتئین استراتژیک تامین می کند و ۸۰ درصد را فعال کرده ایم. زنجیره تولید و ارزش در استان و از تولید روزانه ۵۵۰ تن مرغ گرم در سال ۱۴۰۰ به ۹۵۰ تن رسیدیم.

وی شیلات و آبزی پروری را فرصتی ناب برای تقویت سبد غذایی کشور دانست و افزود: به دنبال افزایش ظرفیت های تولیدی حوزه کشاورزی استان هستیم.

محمدی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را خط قرمز استان دانست و خاطرنشان کرد: عرصه های کشاورزی استان ودیعه است و اجازه نمی دهیم افراد سودجو با خرید باغ و شالیزار آنها را از چرخه تولید خارج کنند. زمینه های.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا