ترندهای روز

خاطره مجید مظفری از بازی «گل یا پوچ»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مجید مظفری با بیان اینکه پخش برنامه ای مانند گل یا پوچ در گسترش این بازی قدیمی بی تاثیر نبوده است، خاطرات خود از بازی گل یا پوچ را مرور کرد که به سال ها قبل برمی گردد.

مجید مظفری درباره تولد برنامه «گل یا پوچ» و استفاده از این بازی در قالب برنامه گفت: رفتن به سراغ بازی های قدیمی که سالم و ساده هستند، کار بسیار خوبی است؛ در حالی که این بازی در قالب برنامه «گول یا پوچ» است. زیرا بازی مثل گل یا پوچ بدون هیچ حاشیه ای از قدیم الایام تا به امروز دوستان و خانواده ها را دور هم جمع کرده است و هنوز هم کمک زیادی به برقراری تعامل در قالب سرگرمی می کند.

وی افزود: این بازی یکی از سرگرمی های سالم است که به یاد ماندن از آن قطعا باعث گسترش آن می شود. مانند بازی و سرگرمی های جذاب دیگر که در شبکه نمایش خانگی اجرا شد و پس از پخش برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت و به گروه های مختلف راه پیدا کرد. نمونه اش «جوکر» است که پس از انتشار توسط افراد زیادی در محافل مختلف بازی شد.

مظفری با تاکید بر اینکه گل یا پوچ یکی از بازی های قدیمی است که در خانواده ها رواج داشته است، گفت: وقتی همه به بهانه این بازی دور هم جمع می شوند از بسیاری از مسائل چالش برانگیز دور می شوند و به نوعی از طریق این تعامل صمیمیت بیشتر می شود. تشکیل می شود. این روزها خیلی جاها می بینم و می شنوم که خانواده ها و دوستان دور هم می نشینند و به این تفریح ​​قدیمی و ماندگار می پردازند.

این بازیگر با اشاره به نسخه قبلی این بازی گفت: گل یا پوچ بیشتر در قهوه خانه ها بازی می شد. از آنجایی که من بچه جنوب شهر هستم و در مسجد جامع به دنیا آمدم، یادم می آید که این بازی چقدر محبوب و پرطرفدار بود. وقتی بعد از بلوغ به قهوه خانه ها رفتم، دیدم مردم چقدر جدی بازی می کنند. در ماه رمضان افراد زیادی قبل از رقص و افطار به این بازی مشغول بودند و بعد از افطار به پایکوبی می رفتند. از این رو این بازی در قهوه خانه ها و ضلع جنوبی شهر محبوبیت و محبوبیت بیشتری داشت.

مظفری با بیان اینکه پخش برنامه ای مانند گل یا پوچ در گسترش این بازی قدیمی بی تاثیر نیست، یادآور شد: این اتفاق جالبی است چرا که یک بازی قدیمی که اغلب در منطقه و مکان خاصی رواج داشت و در میان اقشار مختلف مردم حالا به مناطق دیگر و گروه‌های گسترده‌تر راه پیدا کرده است، یعنی بازی‌ای که هیچ درس بد و منفی ندارد.

این بازیگر با یادآوری تجربه این بازی و تاثیری که در نگاه و تحلیل هر فرد می گذارد، خاطرنشان کرد: من خودم بارها گل یا پوچ بازی کرده ام و پیشنهادم این است که همه یک بار به سراغ آن بروند. زیرا علاوه بر سرگرمی و شادی چون به صورت گروهی پخش می شود، انسان را باهوش نیز می کند. در واقع روانشناسی ظاهر و تحلیل وضعیت و رفتار رقبا به تشخیص بهتر و بهبود هوش تحلیلی کمک می کند. در کنار همه اینها، در روزهایی که همه به سختی دور هم جمع می شوند، احیای این بازی را می توان بهانه ای خوب و بی دغدغه برای مهمانی ها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا