اخبار اقتصاد ایران

خاندوزی: نرخ فقر کاهشی شد | ۶ و نیم میلیون نفر از فقر نجات یافته‌اند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ماه گذشته بانک جهانی در گزارشی تایید کرد که رشد اقتصادی ایران در چهار سال گذشته به مرحله رشد اقتصادی پایدار رسیده است.

ایران تحلیل، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز (۸ خرداد ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی ۶.۵ میلیون نفر در ایران از فقر نجات یافته اند و از سوی دیگر پیش بینی می شود رشد اقتصادی امسال و سال آینده افزایش یابد.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز در نشست خبری اظهار داشت: فکر نمی کردیم روزی بدون حضور رئیس جمهور نشست خبری برگزار کنیم. ما انجام می دهیم.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه مستمر سخنگوی اقتصادی دولت در سال گذشته، افزود: حضور ۲ سخنگوی برای پاسخگویی به اصحاب رسانه در خصوص مسائل عمومی و اقتصادی دولت و برگزاری منظم جلسات سخنگویی نتیجه آن بود. از نگرانی و تاکید رئیس جمهور شهید بر لزوم پاسخگویی به افکار عمومی. .

وزیر اقتصاد ادامه داد: گاهی آیت الله رئیسی زنگ می زدند و می گفتند موضوع مکرر است و منتظر نشست خبری نباشید و در اسرع وقت به افکار عمومی پاسخ دهید.

خاندوزی همچنین تصریح کرد: در گزارش های اخیر نهادهای بین المللی و بانک جهانی تاکید شده است که رشد اقتصادی ایران به مرحله باثباتی رسیده است و از واژه تاب آور برای رشد اقتصادی ایران استفاده شده است. مسیر رشد اقتصادی دهه ۹۰ از سال ۱۴۰۰ وارد مسیر جدیدی شد و از نرخ های رشد پایین و منفی عبور کردیم.

وی افزود: بانک جهانی اعلام کرده است که نرخ فقر ۴.۷ درصد کاهش یافته و از ۲۹.۳ درصد به ۲۱.۷ درصد رسیده و ۶.۵ میلیون نفر از فقر نجات یافته اند. همچنین رشد مصرف ۴۰ درصدی واقع در دهک های پایین نسبت به رشد مصرف دهک های بالای کشور بیشتر است که نشان دهنده کاهش نابرابری بین ۴ دهک پایین و ۶ دهک بالا است.

خندوی گفت: بانک جهانی و نهادهای بین المللی نه نگاه دلسوزانه ای به مردم دارند و نه دولت آیت الله رئیسی. اما نرخ رشد اقتصادی آنقدر بالا بوده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وزیر اقتصاد افزود: رشد اقتصادی امسال و سال آینده در پیش بینی های بانک جهانی بیشتر از رشد سال ۱۴۰۲ است و مسیر صعودی را در اقتصاد ایران پیش بینی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا