فناوری

خانه تکانی تلگرام کلید خورد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: مدیر عامل تلگرام اعلام کرد که قابلیت هایی که مشکلات مربوط به ربات ها و کلاهبرداران را داشتند تغییر می کند.

پاول دوروف اعلام کرد که تلگرام نظارت بر پلتفرم را بهبود می بخشد و برخی از ویژگی هایی را که برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شد حذف می کند.

بنیانگذار تلگرام، ساعاتی پس از آن که دستگیری خود در فرانسه در ماه گذشته را «اشتباه» خواند، روز جمعه از این تغییرات رونمایی کرد. دوروف در فرانسه به تسهیل فعالیت مجرمانه در پلتفرم تلگرام متهم شده است.

وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این اپلیکیشن پیام رسان متعهد شده است که نظارت بر تلگرام را از دوره نقد به دوره مداحی و مداحی تغییر دهد.

تغییراتی که دوروف اعلام کرد شامل حذف ویژگی “افراد نزدیک” برنامه بود که به گفته او با ربات ها و کلاهبرداران مشکل داشت و جایگزینی آن با ویژگی “کسب و کارهای نزدیک” که شامل مشاغل قانونی می شود. همچنین آپلود رسانه ها در ابزار وبلاگ نویسی تلگرام را غیرفعال می کند که به گفته دوروف توسط بازیگران ناشناس مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

پایگاه خبری فناوری «ورج» همچنین گزارش داد که تلگرام ارجاعات مربوط به حفاظت از مکالمات محرمانه و رسیدگی نکردن به درخواست‌های بررسی آنها را در صفحه پرسش و پاسخ خود حذف کرده است. سخنگوی تلگرام به The Verge گفت که کد منبع تلگرام تغییر نکرده است، اما کاربران می توانند چت جدید را به مدیران گزارش دهند.

دوروف خاطرنشان کرد که نزدیک به یک میلیارد کاربر تلگرام توسط یک اقلیت ناامید شده اند.

این مرد ۳۹ ساله که در روسیه متولد شده و تابعیت فرانسوی دارد، اواخر ماه گذشته در فرانسه به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد جرایم مربوط به تصاویر کودک آزاری، قاچاق مواد مخدر و تراکنش های غیرقانونی در این اپلیکیشن دستگیر شد. .

وی گفت: در حالی که ۹۹.۹۹۹ درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، ۰.۰۰۱ درصد آنها در فعالیت های غیرقانونی چهره بدی را برای کل پلتفرم ایجاد کرده و منافع تقریباً یک میلیارد کاربر ما را به خطر انداخته است. دوروف افزود: تلگرام به ۱۰ میلیون مشترک پولی رسیده است.

دوروف پس از استفاده از کانال تلگرام خود برای ارائه اولین نظر عمومی خود از زمان بازداشتش در ماه گذشته، این پست را در X منتشر کرد. او دستگیری خود را یک “اشتباه” خواند و این جمله را که تلگرام “بهشت هرج و مرج” است را رد کرد.

دوروف گفت که تحقیقات در مورد این برنامه تعجب آور است زیرا مقامات فرانسوی به «خط تلفن» دسترسی داشتند که او در راه‌اندازی آن کمک کرد و می‌توانست در هر زمانی با نماینده اتحادیه اروپا تماس بگیرد.

وی نوشت: اگر کشوری از سرویس اینترنت ناراضی باشد، روال اقدام قانونی علیه خود سرویس است. استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیر عامل به جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است. اما ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تلگرام نوعی «بهشت آشوب» است به هیچ وجه صحت ندارد. ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم.

دوروف که ۹ میلیارد دلار ثروت دارد، قبل از محاکمه با قرار وثیقه ۵ میلیون یورویی از زندان آزاد شد. او به این شرط آزاد شد که هفته ای دو بار به اداره پلیس مراجعه کند و در فرانسه بماند.

مقامات مسکو روز جمعه گزارش های قبلی مبنی بر رد پیشنهاد کمک دیپلماتیک روسیه پس از دستگیری دوروف در فرانسه را تایید کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که دیپلمات های روسیه در پاریس تمام «اقدامات لازم» را برای دستگیری دوروف انجام داده اند، اما او هرگونه پیشنهاد کمک دیپلماتیک را رد کرده است.

دوروف همچنین دارای تابعیت امارات متحده عربی و سنت کیتس و نویس است.

دستگیری دوروف تنش ها بین روسیه و فرانسه را تشدید کرده است، به طوری که برخی از قانونگذاران در مسکو مدعی هستند پاریس در تلاش است تا موسس تلگرام را مجبور کند که کلیدهای رمزگذاری این برنامه را به آژانس های اطلاعاتی غربی تحویل دهد.

به گزارش گاردین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفته گذشته از اقدامات فرانسه علیه دوروف ابراز تعجب کرد. پوتین در اولین اظهارنظر عمومی خود در مورد دوروف پس از دستگیری گفت که “سالها پیش” تنها یک بار با بنیانگذار تلگرام ملاقات کرده و هیچ تماسی با او نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا