کشاورزی

خبرخوش دبیرستاد تسهیل به درخواست کنندگان وام تبصره 18

به گزارش افق میهن؛ محمدباقر آقا علیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اعلام خبر فوق افزود: یکی از مهمترین مصادیق توسعه پایدار امنیت اقتصادی است که یکی از ضروری ترین نیازهای انسان و انسان است. جامعه. «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» که قبلاً با تصویب کمیته دولتی تشکیل شد. اردیبهشت در ماه ۱۳۹۶ با توجه به طرح الحاق موادی به قانون برای رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور، راه حل های قانونی پیدا شد و بر اساس نص صریح قانون، مصوبات آن معتبر و معتبر است. الزام آور.

وزیر تسهیل و رفع موانع تولید در پاسخ به سوال خبرنگار ما: آیا با حرکت دولت اعطای این تسهیلات در اولویت باقی خواهد ماند؟ وی گفت: این تسهیلات الزامی است و هر دولتی موظف به اجرای آن است. هدف آن ارائه تسهیلات به کارآفرینان و تولیدکنندگان و افزایش اشتغال و رشد و توسعه کشور است و این روند در نتیجه واگذاری تغییر نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تبصره ۱۸ سهمیه است و سهمیه آن به استان ها اعلام می شود و بانک عملیاتی امید و توسعه تعاون نیز موظف به انجام آن خواهد بود.

علی اکبر الماسی نوکینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی رهاسازی شده و رتبه اول استان در این زمینه نظرآباد است که در این زمینه. استفاده از زمین کشاورزی و باغ است.

وی افزود: در راستای ایجاد تولید پایدار، امنیت غذایی و اشتغال در بخش کشاورزی، تجمیع تسهیلات تبصره ۱۸ بسیاری از مشکلات و موانع تولید را برطرف می کند.

عکس_2024-07-18_12-44-35

طی تبصره ۱۸، ۲۶ واحد تولیدی به ارزش ۸۹۶۱۴ میلیارد ریال (تقریباً ۹۰ میلیارد تومان) تأسیس شد. این تعداد موسسات از سال گذشته تاکنون است که منجر به اشتغال ۱۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۲۱ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

وی گفت: در این زمینه مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی امکان سنجی، ارزیابی و تهیه طرح توجیهی ۸۵ واحد مورد نیاز تسهیلات تبصره ۱۸ اقدام کرده است که وام ۹۰۰ میلیارد تومانی است. از طریق تزریق، ۵۴۵۰ تسهیلات کشاورزی برای حداقل ۱۸۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود. به طور کلی وام های دولتی که از طریق سیستم بانکی پرداخت می شود به نسبت ۲۰ درصد درآمد متقاضی و ۸۰ درصد وام های بانکی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار مؤثر است.

گرم شدن زمین و زمین منجر به تغییرات اقلیمی و بحران آب شده است که مستلزم انطباق سیستم های کشاورزی با تغییرات اقلیمی – کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری مصرف آب و همچنین اجرای برنامه هایی مانند توسعه کشت محصولات مقاوم به تنش های محیطی (خشکسالی) است. ) شوری و غیره) مانند گیاهان کم آب.

الماسی نوکیانی افزود: با توجه به کشت محصولات کم آب، صرفه جویی در مصرف آب، سیاست بخش کشاورزی در دو بخش کشت گیاهان دارویی (در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار از جمله گل همیشه بهار، زیره، زعفران، سیاه و سفید است. زیره). بذور و سایر گیاهان دارویی و همچنین گیاهان کم آب در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ هکتار از جمله کشت گیاهان علوفه ای مانند سورگوم، چغندر علوفه ای، جو و تریتیکاله کشت شد.

وی ادامه داد: توسعه گلخانه ها: ۱۵۰ واحد گلخانه ای به مساحت ۹۷ هکتار و ۶ واحد گلخانه ای به مساحت ۱۶ هکتار با ایجاد اشتغال برای ۷۸۶ نفر جمعاً ۳۰ درصد از مساحت گلخانه های استان در شهرستان نظرآباد است.

هیچ ارزشی ندارد؛ به همین دلیل مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به گفته دادستان کل کشور یکی از مقررات الزامی دولت محسوب می شود.

به موجب بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۲۲۰۹۷/۱۳۹۷/۱۴۰ مورخ ۲۲ آبان وی در سال ۱۳۹۶ به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و در عین حال یادآوری اعتبار مجوزهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از دادستان و انقلاب خواست تا حداکثر همکاری و همکاری را داشته باشند. پشتیبانی با سازمان های فوق الذکر ستاد حمایت از حقوق عامه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا