ورزشی

خبرگزاری اصولگرا خواستار محرومیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد

این خبرگزاری نوشت: روز گذشته و در جریان دیدار استقلال و آلومینیوم اراک، دختر برهنه جیمی جامپ و واکنش هواداران استقلال مورد توجه رسانه ها قرار گرفت (ادامه مطلب).

اگر تماشاگر ورزش باشید، احتمالاً افرادی را دیده اید که برای قطع بازی به میادین ورزشی می آیند که به آنها جیمی جامپ می گویند.

جیمی جامپ در واقع یک وندالیسم جلب توجه است که نه تنها رویدادهای ورزشی را مختل می کند، بلکه امروزه از مسابقات اتومبیل رانی و کنسرت های موسیقی معروف نیز غفلت نمی شود.

برای اولین بار یک اسپانیایی به نام “Yome Markete Cote” نام جیمی جامپ را برای اقدام خود انتخاب کرد، او نام عملیات پرش در میدان را “جهش” یا “پرش” گذاشت.

تکرار این اغتشاشات در مسابقات ورزشی باعث شده تا فیفا جرایم سنگینی را برای جلوگیری از آن در نظر بگیرد.

آخرین بار فدراسیون فوتبال ایران به دلیل جیمی جامپ یکی از هواداران تیم ملی در جریان بازی ایران و امارات در جام ملت های آسیا سه هزار دلار جریمه شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید به اعمال بیشتر کرد. اگر این حادثه تکرار شود، جنایات سنگین علیه ایران. نظر خواهد داد

اما جیمی جامپ دیروز به جز کشف حجاب ۲ زن ابعاد دیگری نیز دارد.

مدت ها بود که عده ای در دفاع از حضور بانوان در استادیوم های ورزشی استدلال می کردند که حضور بانوان می تواند فضای بعضا غیرفرهنگی ورزشگاه ها را بهبود بخشد و از فحاشی ها و سایر اقدامات غیرفرهنگی جلوگیری کند. اگرچه حضور زنان در اوایل چنین تأثیراتی داشت، اما با گذشت زمان نه تنها وضعیت ورزشگاه ها بهتر نشد، بلکه برخی افراد خاص در امور غیرفرهنگی از مردان پیشقدم شدند. جماعت گوبی.

این امر ناخواسته محرومیت جدیدی را برای حضور بانوان علاقه مند به فوتبال در استادیوم ها ایجاد می کند، زیرا به دلیل فضای غیرفرهنگی، بسیاری از بانوان علاقه مند حاضر به حضور در ورزشگاه ها نیستند و کم کم محیط ورزشگاه به افراد دارای شرایط خاص محدود می شود.

اما مهمترین نکته در جریان بازی دیروز تضعیف پلیس در ممانعت از جیمی جامپ زن برهنه بود. به طوری که دروازه بان استقلال این فرد را به همراه چند تن از همراهانش در آغوش گرفت و در حمایت از او شروع به حمله به پلیس کرد. اقدامی خشونت آمیز که در فضای مجازی به تک چرخ سواری جوانان در مقابل مدارس دخترانه تشبیه شد.

در همین زمینه محمدی، کارشناس فرهنگی ورزشی معتقد است برخی باشگاه های ایرانی تنها نام فرهنگی و ورزشی را یدک می کشند و وظایف فرهنگی خود مانند مدیریت اقتصادی باشگاه ها را به درستی انجام نمی دهند.

وی با یادآوری برخوردهای حرفه ای ستارگان فوتبال جهان در موارد مشابه می گوید: از آنجایی که این افراد مورد توجه قرار می گیرند و گاها الگوی افرادی مانند نوجوانان هستند، باشگاه ها خود را در این زمینه مسئول می دانند و معمولا به آنها آموزش و مشاوره می دهند تا با آنها برخورد کنند. موقعیت های مختلف می تواند اثرات فرهنگی مثبتی داشته باشد.

محمدی معتقد است: جرایم پیشگیرانه در کنار آموزش های فرهنگی نقش مهمی در ایجاد فضای منطبق با قوانین و هنجارها دارد، به ویژه اینکه تضعیف پلیس در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست و با شدیدترین جرایم و محرومیت ها مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا