اخبار اقتصاد ایران

خبری از ارزانی خودروهای وارداتی نیست | تلاش می‌کنیم ثبت‌نام هم در همین هفته انجام دهیم

سال آینده ، “تعیین حقوق ورودی ۲ ٪ برای واردات خودرو” و “تغییر تغییر ارز بر اساس حقوق ورودی بر اساس میانگین نرخ ارز در اسفند ۲۰۱۴ در مرکز تبادل طلا و ارز »دو چالش اصلی برای واردات خودروها است که ارزان بودن اتومبیل های وارداتی را از بین می برد.

در اوایل این هفته ، مهدی زیگامی ، مدیر برنامه واردات وزارت امور خود ، گفت: “این هفته پس از دریافت مجوزهای لازم برای خودروهای وارداتی جدید آغاز می شود.”

او تأکید کرد “ما در حال جمع آوری اطلاعات از شرکت ها هستیم و بخش اصلی انجام شده است ، و شرکت ها مستندات خودرو و عرضه ارز را به وزارت دارایی ارسال کرده اند. ما در حال تلاش برای ثبت نام در این هفته هستیم.”

اما علیرغم صحبت های رسمی در وزارت بهداشت ، متقاضیان بارها و بارها از سایت یکپارچه وسیله نقلیه وارداتی نه تنها با اعلام جدید برنامه فروش بازدید کرده اند ، بلکه پیام به روزرسانی سایت در نهایت برای مشتریان ظاهر می شود.

به نظر می رسد هنوز هیچ مجوز برای فروش خودرو صادر نشده است و آخرین واردات خودروهای وارداتی در سال ۶ هنوز هم با آن روبرو است.

نکته مهم این است که قیمت ها به شکل اتومبیل های وارداتی در بازار مدیریت می شدند و ما شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود ، اما در طی شش ماه از سال ، بازار خودرو نه تنها ارزان بلکه رکود اقتصادی بود. خریداران به نوعی منتظر حضور جسورانه خودروهای وارداتی به بازار بودند ، اما روند تحویل آهسته نتوانست تأثیر زیادی در بازار داشته باشد و حتی با افزایش دلار ، تمام امیدها در قیمت خودروها برداشته شد.

جالب اینجاست که با تصمیم دولت سال آینده ، هیچ خبری از اتومبیل های وارداتی وجود ندارد و این محصول لوکس فقط توسط تعدادی از افراد حاصل می شود و افراد عادی باید رویای خرید خودروهای وارداتی را در خواب شما ببینند.

سال آینده ، “تعیین حقوق ورودی ۲ ٪ برای واردات خودرو” و “تغییر تغییر ارز بر اساس حقوق ورودی بر اساس میانگین نرخ ارز در اسفند ۲۰۱۴ در مرکز تبادل طلا و ارز »دو چالش اصلی برای واردات خودرو است.

براساس مصوبات سال ، اتومبیل های مسافربری برقی ۲ ٪ ، اتومبیل های مسافربری هیبریدی ۲ ٪ ، اتومبیل های بنزینی تا ۲ سی سی ، اتومبیل های بنزینی ۱ تا ۲ سی سی ۲ ٪ ، اتومبیل های بنزینی ۲ تا ۵ سی سی و ۲ ٪ اتومبیل بنزینی و ۲ ٪ اتومبیل بنزینی هستند. تمام اتومبیل های مسافربری وارداتی مبهم هستند و به نظر می رسد که این موضوع توسط مجمع مشاوره اسلامی و دولت مورد توجه قرار نگرفته و واردات خودروها را به چالش می کشد.

این تصمیم با سیاست های دولت برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و قانون هوای پاک مغایرت دارد ، زیرا این شرکت شامل اتومبیل های برقی و هیبریدی و اتومبیل های مسافربری تا ۵ سی سی نیز می شود. بنابراین ، افزایش قیمت قیمت این نوع خودروهای وارداتی به ترتیب ۲ ٪ ، ۲ ٪ و ۲ ٪ خواهد بود.

با تغییر قانون بودجه سال آینده در اتومبیل های ۱ تا ۲ سی سی بنزین ، که در حال حاضر ۲ ٪ ورودی است و با تغییر نرخ ارز و ۵ ٪ افزایش قیمت این نوع خودروها ۵ ٪ قابل پیش بینی است.

جالب اینجاست که با اجرای قانون بودجه سال آینده ، حقوق ورود اتومبیل های ۵ تا ۵ سی سی ، که در حال حاضر ۵ ٪ در حال حاضر هستند ، ۵ ٪ کاهش می یابد ، اما به دلیل افزایش نرخ ارز محاسبات گمرک ، این اتومبیل ها نیز ۵ ٪ قیمت را افزایش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا