ورزشی

خبری که نشان می دهد “لوله کشی مشروبات به استادیوم” حقیقت داشت

طی روزهای گذشته انتشار فیلم اظهارات «احمد مجدزاده» کشتی گیر اسبق ایران در یک مناظره خبری درباره لوله کشی مشروبات الکلی به ورزشگاه های اروپا، واکنش های گسترده ای را در فضای مجازی و اخبار به همراه داشت. حتی برخی از چهره های فضای مجازی و برای تمسخر اظهارات مجدزاده، سلبریتی ها برای او کلیپ های طنز ساختند.

اما یک خبر آرشیوی منتشر شده در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ در یک وب سایت خبری ورزشی نشان می دهد که ادعای مجدزاده در مورد لوله کشی آبجو به استادیوم مشهور فوتبال آلمان حداقل صحت داشته است. است.)

بدون برگزاری هیچ مسابقه ای هزاران لیتر آبجو در دست می ماند. نزدیک به ۲ ماه از شروع قرنطینه ویروس کرونا (و لغو کامل لیگ فوتبال آلمان) می گذرد و ورزشگاه “فلتینز” شالکه در حال تخلیه ذخایر آبجو خود است.

در بیشتر استادیوم‌های ورزشی، شرکت‌های آبجو محصولات خود را در کیگ یا ظروف بزرگ‌تر تحویل می‌دهند، اما استادیوم فلاتینز شالکه (یا فلاتینز آرنا) به دلیل یک ویژگی منحصر به فرد مشهور است: خط لوله ۵ کیلومتری که از استادیوم می‌گذرد. به آبجوسازی متصل می شود. با این تفاوت که این خط یک طرفه بوده و فقط قابلیت پمپاژ آبجو از کارخانه به استادیوم را دارد و برعکس آن امکان پذیر نیست.

با ادامه همه گیری کووید-۱۹، بعید است که تماشاگران بتوانند در چند ماه آینده دوباره به ورزشگاه بازگردند، زیرا تنها صحبت از حضور محدود ۳۰۰ نفر در هر بازی در هر گونه احتمال از سرگیری بازی های بوندسلیگا وجود دارد.

در همین حال، پس از آخرین بازی انجام شده (مقابل هوفنهایم، ۷ مارس)، حدود ۸۰۰۰ لیتر آبجو باقی مانده است. هفته آینده این مقدار آبجو باقی مانده به ورزشگاه “فلتینز” منتقل می شود و در آنجا سرنوشت آن مشخص می شود.

مدیر بخش تامین آبجو در ورزشگاه فلاتینز گفت: “بله، در حال خالی کردن آبجوی ورزشگاه هستیم. اما هواداران شالکه می توانند مطمئن باشند که در صورت اجازه برگزاری مجدد مسابقات در ورزشگاه، آبجوی تازه جایگزین خواهد شد.” “

ورزشگاه فلتنز نه تنها اتصال خاص خود را به آبجوسازی دارد، بلکه می تواند ۵۲۰۰۰ لیتر آبجو را به طور همزمان در چهار کانتینر ذخیره سازی (دو ظرف ۱۶۰۰۰ لیتری و دو ظرف ۱۲۸۰۰ لیتری) در خود جای دهد.

از سال ۱۹۹۷، استادیوم فلتینس در قالب قراردادی به ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال شالکه آلمان تبدیل شد و از سال ۲۰۰۵، کارخانه آبجوسازی که ورزشگاه را تامین می کند، حق انحصاری تولید نام تجاری آبجو “فلتینس آرنا” را دارد که آخرین است. قرارداد در سال ۲۰۱۹ و تا سال ۲۰۲۳ تمدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا