اقتصاد جهان

خبر بد برای بریتانیایی ها: افزایش شدید قیمت انرژی در راه است

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، قبوض گاز و برق خانوارهای انگلیسی در زمستان امسال افزایش می یابد، زیرا سازمان تنظیم کننده انرژی این کشور (Ofgem) روز جمعه اعلام کرد سقف قیمت انرژی را ۱۰ درصد افزایش می دهد و در نتیجه افزایش می یابد. در هزینه های عمده فروشی

Ofgem قبض های انرژی را برای دوره اکتبر تا دسامبر در سطحی محدود کرده است که به این معنی است که یک خانواده معمولی سالانه ۱۷۱۷ پوند در مقایسه با ۱۵۶۸ پوند فعلی در سال پرداخت می کند.

این اولین بار از ژانویه است که Ofgem سقف قیمت را افزایش می دهد، به این معنی که هزینه قبوض صدها پوند بیشتر از قبل از بحران انرژی ناشی از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ خواهد بود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ریچل ریوز، وزیر دارایی ماه گذشته از کاهش ۱.۵ میلیارد پوندی یارانه های بنزین زمستانی برای بازنشستگان ثروتمند به عنوان بخشی از اقدامات ریاضتی اضطراری دولت برای جبران آنچه به گفته او شکاف بودجه ۲۲ میلیارد پوندی پس از به ارث رسیده شدن توسط محافظه کاران بود، اعلام کرد.

جاناتان بریلی، مدیر عامل Ofgem گفت: “ما می دانیم که افزایش سقف قیمت برای بسیاری از خانوارها بسیار دشوار خواهد بود.”

وی افزود: هر کسی که برای پرداخت صورتحساب خود مشکل دارد باید اطمینان حاصل کند که به تمام مزایایی که در اختیار دارد، به ویژه اعتبارات بازنشستگی، دسترسی دارد و برای کمک و پشتیبانی بیشتر با شرکت انرژی خود تماس بگیرد.

مایک تورنتون، مدیر عامل مشاوره انرژی Saving Trust، از دولت خواست تا با افزایش کارآیی انرژی، با “قیمت های بالای انرژی دائما” مقابله کند.

متیو لارنس، مدیر اندیشکده Common Wealth، گفت که این افزایش “یک یادآوری آشکار است که بحران هزینه زندگی به طور جدایی ناپذیری با وابستگی ما به بازارهای بی ثبات جهانی سوخت فسیلی مرتبط است.”

سقف قیمت انرژی اعلام شده در سال ۲۰۱۹، سقفی را برای شرکت‌های انرژی تعیین می‌کند که چقدر می‌توانند برای هر واحد گاز و برق مصرفی از خانوارها پیش از تعرفه دریافت کنند.

این سقف هر سه ماه یکبار تعدیل می‌شود تا منعکس‌کننده تغییرات قیمت‌های عمده‌فروشی باشد و بر صورت‌حساب‌های ۲۷ میلیون خانوار در کشور تأثیر بگذارد.

قبل از زمستان ۲۰۲۱، Ofgem سقف قیمت را در سطحی تعیین کرده بود که به این معنی بود که خانوارهای معمولی کمتر از ۱۱۰۰ پوند در سال پرداخت می کردند.

اما میانگین قبوض انرژی در ژانویه سال گذشته به رکورد ۴۰۵۹ پوند رسید زیرا قیمت‌های عمده‌فروشی در پی حمله روسیه افزایش یافت و دولت محافظه‌کار قبلی مجبور به ارائه طرح یارانه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا