اخبار اقتصاد ایران

خبر تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی

معاون امور بازنشستگی اداره کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: تاثیر و پوشش بیمه ای هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه و بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی در تعیین میزان حق بیمه افراد در نظر می گیریم. حقوق بازنشستگی.

ایران تحلیل، سعید شیری نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگانی که دارای دو کارگاه بیمه هستند را تشریح کرد.

وی با استناد به قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۴ قانون مذکور، در صورتی که بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند، هر یک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوق، سهم بیمه شده را از مزد یا حقوق خود بپردازند. حقوقی که می پردازند سهم خود را کسر کرده و به سازمان پرداخت کنند، بنابراین مبنای قانونی پرداخت حق بیمه این قانون است.

وی درباره تاثیرگذاری پرداخت حق بیمه از دو محل در تعیین میزان مستمری افراد توضیح داد: فرض کنید فردی در کارگاهی مشغول به کار است که میانگین حقوق دو سال اخیر با ۳۰ سال سابقه کار معادل ۲۰ میلیون تومان است. طبیعتا مستمری استحقاقی وی نیز ۲۰ میلیون تومان خواهد بود، حال اگر میانگین حقوق دو سال اخیر فرد دیگری با ۳۰ سال سابقه کار ۲۰ میلیون تومان باشد و علاوه بر کارگاه اول، در کارگاه دوم نیز کار کند. دو سال با میانگین حقوق ۱۰ میلیون تومان برای داشتن پرداخت بیمه به سازمان تامین اجتماعی در نحوه محاسبه مستمری افراد مستمری استحقاقی اولین کارگاه (مبلغ ۲۰ میلیون تومان کارگاه اول) و مستمری استحقاقی دومین کارگاه محل کار وی به مدت ۲ سال با میانگین حقوق ۱۰ میلیون تومان (مبلغ ۶۶۶ هزار و ۶۶۷ تومان) جمعاً و به این ترتیب مستمری استحقاقی فرد ۲۰ میلیون و ۶۶۶ هزار تعیین می شود. ۶۶۷ تومان.

معاون امور بازنشستگی ادامه داد: به عبارتی با توجه به اینکه فرد تنها دو سال در کارگاه دوم مشغول به کار بوده است، سازمان تامین اجتماعی میانگین ۱۰ میلیون تومان پرداختی حق بیمه فرد را بر ۳۰ و در دوران اشتغال فرد تقسیم می کند. در کارگاه دوم ضرب می شود، عدد محاسبه شده به مستمری استحقاقی کارگاه اول (معادل ۲۰ میلیون تومان) اضافه می شود و به عنوان مستمری عمومی پرداخت می کنیم.

شیری در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: به عبارتی تاثیر و پوشش بیمه ای هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه و بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی در تعیین میزان مستمری افراد در نظر می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا