ترندهای روز

خبر جدید درباره قاتل داریوش مهرجویی و همسرش که حسابی سروصدا کرد!

قضات دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، حکم متهمان را به دلیل نقص در تحقیقات تایید نکردند و پرونده را به دادگاه کیفری استان البرز بازگرداندند. در این پرونده متهمان ردیف اول به دو مجازات حبس و شلاق و سایر متهمان به حبس و شلاق محکوم شدند.

شامگاه یکم مهرماه سال گذشته یکی از جنجالی ترین قتل های کشور در شهرستان فردیس زیبادشت استان البرز رخ داد. جسد داریوش مهرجویی و همسرش غرق در خون در خانه ویلایی شان پیدا شد. البته پس از دستگیری متهمان مشخص شد که متهمان شب ۲۵ مهرماه اولین ضربه مرگبار را به صورت مخفیانه به منطقه ویلایی خانواده مهرجویی زده بودند اما چون مرحوم محمدی فر متوجه حضور آنها شده بود متواری شدند.

او موضوع را در فضای مجازی با مخاطبانش در میان گذاشت اما از متهمان شکایتی نکرد. محمدی فر فکر می کرد همه چیز تمام شده است اما متهمان دوباره در ۲۲ مهرماه پیدا شدند و این بار با اطلاع از تسویه حساب به راحتی با چاقو از سمت آشپزخانه وارد ساختمان شدند. محمدی فر با دیدن آنها به اتاق خواب دخترش پناه برد و مهرجویی نیز با دو نفر از آنها درگیر شد که با ضربات متعدد چوب و چاقو کشته شد. سپس متهمان دستان همسر کارگردان را بستند و با ضربات چاقو به گردن او زدند.

ساعاتی بعد گزارش قتل روی میز پلیس گذاشته شد و هر چهار متهم در کمتر از پنج روز دستگیر شدند. در این پرونده چهار شهروند غیرقانونی متهم به جنجالی ترین قتل سال ۱۴۰۲ هستند که یکی از آنها به نام کریم طراح و مجری دو قتل بوده و سه متهم دیگر به نام های داوود، میرویس و اسکندر در اجرای نقشه و سرقت به کریم کمک کرده اند. از خانه کارگردان سینما به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، برای چهار متهم حسب مورد به اتهاماتی از قبیل طراح قتل عمد آقایان داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی فر، شروع و معاونت در قتل عمد، عمد. ضرب و جرح، مشارکت در سرقت، ورود کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به اتهام خشونت، تهدید با چاقو و اختفاء ادله جرم صادر و از دادگاه کیفری یک استان البرز درخواست شد. تعیین مجازات و صدور حکم.

با توجه به حساسیت پرونده، متهمان ۲۷ و ۲۸ دی او سال گذشته سه بار محاکمه شد و وکلای پدر و مادرش خواستار قصاص و اشد مجازات شدند. سپس متهمان و وکلای آنها به دفاع پرداختند. کریم حضور در صحنه جنایت را تکذیب کرد اما سه متهم دیگر ماجرا را توصیف و کریم را قاتل معرفی کردند.

اسکندر در این دیدار به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: وقتی وارد منزل شدیم مرحوم مهرجویی در آشپزخانه بود اما غذا نمی خورد. خانم با دیدن ما به سمت اتاق دوید. من و داوود دنبالش رفتیم اما چاقو در راه از دستم افتاد. خانم در را گرفته بود که نتوانیم وارد شویم که دو نفری در را فشار دادیم و وارد اتاق شدیم. خانم گفت تو کی هستی؟ چه چیزی می خواهید؟ گفتم طلاهایت را بده. دستبندها و دستبندها را بیرون آورد و به من داد. یک بند هم بود که گم شد. من دستانش را بستم و دیوید دهانش را بست. چند دقیقه بعد کریمی عصبانی وارد اتاق شد. دسته چاقو زرد خونی بود. آن را به من داد و تهدید کرد که اگر آن خانم را نکشم مرا خواهد کشت. از ترس چاقو را برداشتم و دو ضربه به گردن زن زدم. کمی خون روی لباسم ریخت. ترسیدم و برگشتم و چاقو از دستم افتاد. کریم چاقو را گرفت و ضربه محکمی به گردن خانم زد.

میرویس نیز گفت: من با چوب به سر آن مرد زدم اما کریم با چاقو به گردن او زد. پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای صدور حکم به شور آمدند. به گفته حسین فضلی هرکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، متهم ردیف اول قتل عمدی مرحوم مهرجویی و مرحوم محمدی فر و بنا به تقاضای قصاص اولیاء دم و در رابطه با قصاص نفس محکوم شد. به سایر جرایم خود به حبس، شلاق و دیه محکوم شد. . در رای صادره، متهمان ردیف دوم و سوم مجموعا به ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و مهریه محکوم شده اند. در مورد متهم ردیف چهارم به ارتکاب جرایمی از قبیل معاونت در قتل و سرقت و با توجه به نقش وی در جرایم ارتکابی، دادگاه مجموعاً به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است. با اعتراض برخی حقوقدانان به این تصمیم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد. پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا پس از رفع نواقص، مجددا رسیدگی و رای صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا