ترندهای روز

خبر خوبی که دل خیلی از ایرانی‌ها را شاد خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بازار کنسرت های بالقوه داغ است. از یانی تا کلایدرمن، از عالم کاسیموف تا ماهسون. هیچ کدام قطعی نیستند اما امید به برگزاری همه آنها حداقل در بین هوادارانشان زیاد است. تنها چند روز پس از پیروزی مسعود مزیکیان، شایعات حضور نوازندگان خارجی و برگزاری کنسرت در ایران بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

عصر ایران نوشت: طی دو سه دهه اخیر تعداد قابل توجهی از گروه های موسیقی خارجی در قالب جشنواره بین المللی موسیقی فجر در ایران اجرا داشته اند. اما چهره های مطرح موسیقی جهان به ندرت توانسته اند مجوز این اثر را از مسئولان دولتی بگیرند.

برای مثال کریس دی برگ در سال ۲۰۰۷ در ایران، خوان مارتین در سال ۲۰۰۸، کیتارو در سال ۲۰۱۳، شیلر و ظفر یوسف در سال ۲۰۱۸ و… کنسرت دادند، اما تعداد کنسرت های چهره های بین المللی چندان زیاد نبوده است. این در حالی است که بسیاری از دوستداران موسیقی ایرانی برای شرکت در کنسرت هنرمندان و گروه های محبوب خود در طول سال به کشورهای همسایه و حتی اروپا و آمریکا سفر می کنند. حالا امیدها برای برگزاری کنسرت های بزرگ خارجی در کشورمان بیشتر شده و باید زمان بگذرد تا ببینیم این امیدها محقق می شود یا خیر.

کلایدرمن در زمستان تهران؟

روز گذشته یک تهیه کننده موسیقی که به نظر می رسد در چندین کنسرت ریچارد کلایدرمن همکاری داشته است، از احتمال برگزاری کنسرت خود در تهران خبر داد. کلایدرمن برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ در ایران روی صحنه رفت و برای هوادارانش پیانو زد.

این مجری کنسرت که به نظر می رسد تولید تور کلایدرمن در کانادا را بر عهده داشته باشد، گفت: پس از تور کانادا، مذاکراتی با وی در خصوص حضور این هنرمند در ایران انجام خواهد شد که تصمیم داریم کنسرت وی را برگزار کنیم. در تهران برای پایان سال جاری».

ریچارد کلایدرمن بیش از ۱۲۰۰ آهنگ ضبط کرده و بیش از ۸۰ میلیون نسخه فروخته است، ۲۷۰ صفحه طلا و ۷۰ صفحه پلاتین دارد. کلایدرمن سبک کاری خود را تلفیقی نئورومانتیک از موسیقی کلاسیک و پاپ می داند. کار او با «چکامه ای برای آدلین» در سال ۱۹۷۶ آغاز شد که موفقیتی جهانی داشت و ۲۲ میلیون نسخه در ۳۸ کشور فروخت.

ماهسون در آزادی؟

ماهسون خواننده مشهور ترک که پیش از این در ایران و در بین نسلی از جوانان ایرانی در دهه هفتاد و هشتاد به شهرت و محبوبیت رسیده است، با ارسال پیامی به مسعود مزیکیان رئیس جمهور منتخب، از برگزاری کنسرت رایگان در ایران خبر داد. .

او برای کنسرت رایگان خود شرط عجیبی گذاشت و گفت که اگر مسعود بیزیکیان در برنامه هایش موفق باشد، این خواننده با گروه خود در بزرگترین ورزشگاه ایران کنسرت رایگان برگزار می کند.

در پیام ماهسون آمده است: “بزرگترین درخواست من از شما اجرای اصلاحاتی است که زندگی زنان ایرانی را بهبود می بخشد و از آنها محافظت می کند. من صمیمانه از شما می خواهم اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که زنان ما زندگی آرام تر و شادتری دارند. در صورت اجرای شما. با این اصلاحات به شما قول می دهم در بزرگترین ورزشگاه ایران کنسرت رایگان برگزار کنم.»

ماهسون یکی از خوانندگان کرد اهل ترکیه است که در زمینه موسیقی پاپ ترکیه فعالیت می کند و به نظر می رسد با توجه به محبوبیتی که در ایران در سال های گذشته داشته، می خواهد با مخاطبان ایرانی خود آشنا شود و روی صحنه برود.

خبر خوبی که باعث خوشحالی بسیاری از ایرانیان خواهد شد

یعنی در پرسپولیس؟

بعد از کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشد که با استقبال علاقمندان موسیقی مواجه شد، حالا درخواست ها برای کنسرت یانی در ایران در میان برخی کاربران شبکه های اجتماعی افزایش یافته و قرار است به یک کمپین بزرگ تبدیل شود.

یانی آهنگساز مشهور یونانی است که کنسرت هایی را در برخی از بزرگترین و مهم ترین بناهای تاریخی جهان برگزار کرده است. او پیش از این نیز از تمایل خود برای برگزاری کنسرت در پرسپولیس خبر داده بود که مجوز این کار را نگرفت. حضور او در پرسپولیس محقق خواهد شد؟ هنوز مشخص نیست، اما به نظر می رسد که خیلی دور نیست.

بازگشت کاسیموف

علم قاسم اف یکی از مشهورترین هنرمندان آذربایجان و به تعبیری بزرگترین هنرمند معاصر این کشور است. او آخرین بار ده سال پیش در ایران روی صحنه رفت و کنسرتش با استقبال بسیار خوبی از سوی دوستداران موسیقی سنتی مواجه شد. برخی شنیده ها حاکی از برگزاری کنسرت این چهره مطرح موسیقی آذربایجان در سال آینده در تهران است. عالم تاکنون ۹ آلبوم موسیقی رسمی منتشر کرده است. او یک دختر به نام فرغانه دارد که به همراه پدرش ۳ آلبوم منتشر کرده است. در سال های اخیر کنسرت های علم به صورت مشترک با دخترش برگزار می شود. این موضوعی است که امکان کنسرت او در ایران را کمرنگ می کند. قاسم اف یکی از چهره های محبوب موسیقی سنتی ایران است و بارها از موسیقی ایرانی و چهره های ملی این موسیقی همچون محمدرضا شجریان تمجید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا