اخبار اقتصاد ایران

خبر خوب برای وراث سهام عدالت/ سود کامل تا خرداد واریز می شود :: ایران تحلیل

خبر خوب این است که وراث بازمانده متوفی در مرحله دوم واریز سود اسفند ماه سال گذشته به شرط تسویه در مرحله سوم سود خردادماه، کلیه سود معوقه سنوات گذشته را دریافت خواهند کرد. .

به گزارش ایران تحلیل، سود سهام عدالت ۱۴۰۱ در مرحله دوم بیست و چهارم اسفند ماه گذشته ۴۶۶ تا ۹۰۶ هزار تومان به حساب ۴۴ میلیون دارنده این سهام واریز شد. امسال وراث سهام عدالت متوفی نیز سود دریافت کردند و با توجه به سهم آنها و میزان پرتفوی حقوق صاحبان سهام متوفی سود اعلامی برای آنها واریز شد.

در این بین برخی از وراث نتوانستند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کنند که این امر باعث ایجاد تردیدهایی شد. با توجه به پیگیری های خبرنگار ایلانا از شرکت سپرده گذاری مرکزی وراثی که در مرحله دوم توانستند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کنند که تسویه شد و تنها واگذاری سهام به افراد کافی نیست.

پس از اتمام مراحل واگذاری سهام، وراثی که منصوب شده بودند، سود سهام عدالت را اسفندماه سال گذشته دریافت کردند و آنهایی که منصوب نشدند، با وجود اینکه واگذاری سهام برای آنها انجام شد، از مرحله دوم دریافت سود بازماندند. سود سهام زیرا برای واریز سود نیاز به کد بورسی است و تا زمانی که تسویه نشوند کد بورسی نخواهند داشت و اساساً شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات بانکی وراث را ندارد که بتواند سود سهام عدالت را برای آنها واریز کند.

بنابراین سود سهام عدالت متوفی برای وراث واریز شد که تا ۱۷ اسفند ماه گذشته مراحل واگذاری سهام را به پایان رسانده بودند و اعدام شدند و وراثی که بعد از ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ این فرآیند را انجام دادند از دریافت سود سهام عدالت متوفی بازماندند.

اما خبر خوب این است که وراث بازمانده متوفی به شرط تسویه در مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت در خرداد ماه، کلیه معوقات سال های گذشته را دریافت خواهند کرد.

وراث می توانند با مراجعه به ۴ بانک ملت، ملی، پارسیان و تجارت و همچنین دفاتر کارگزاری و ارائه مدارک کلیه وراث و اوراق انحصار وراثت نسبت به ثبت انتقال سهام عدالت اقدام کنند و شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به تقسیم اموال اقدام می کند. لازم به ذکر است که درخواست تنها یکی از وراث برای تکمیل فرآیند انتقال سهام کافی است، البته باید کلیه مدارک وراث ارائه شود تا اطمینان حاصل شود که سایر وراث با انتقال سهام موافقت می کنند، حتی آنهایی که موافق نیستند. سهمی در سود داشته باشد.

در صورتی که وراث تا خردادماه مراحل نقل و انتقال سهام و ثبت نام را انجام دهند می توانند پرتفوی خود را مشاهده کنند و ببینند چه میزان سود به پرتفوی سهام عدالت دارند و در مرحله سوم سپرده گذاری نیز امکان واریز سود وجود دارد. برای آنها.

تقسیم سهام عدالت بین وراث بر اساس اطلاعات برگه انحصار وراثت و وصیت متوفی انجام می شود و سپرده گذاری مرکزی و سایر نهادها در این امر دخالتی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا