خودرو

خبر خوش برای دارندگان این خودروها / این خودروها معاف از مالیات شدند


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: معافیت مالیاتی وسایل نقلیه معمولاً بر اساس قوانین هر کشور است و دسته بندی خودروهای مختلف را در بر می گیرد. در ایران ممکن است برخی خودروها مشمول معافیت مالیاتی شوند، از جمله موارد زیر:

مهر وی در این خبر نوشت: خودروهای داخلی: گاهی خودروهای داخلی با حجم موتور کمتر از مقدار معین (معمولا ۲۰۰۰ سی سی) به ویژه برای حمایت از تولید داخل از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وسایل نقلیه عمومی: تاکسی ها، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی عموماً از مالیات معاف هستند یا مشمول بازپرداخت مالیات هستند، به ویژه در برنامه های یارانه حمل و نقل عمومی.

وسایل نقلیه دولتی و نظامی: وسایل نقلیه ای که برای مقاصد دولتی، نظامی و امنیتی استفاده می شوند به طور کلی از مالیات معاف هستند.

خودروهای با فناوری پاک: در برخی موارد، خودروهای برقی، هیبریدی یا کم مصرف سازگار با محیط زیست از مالیات معاف یا مشمول بازپرداخت مالیات هستند.

وسایل نقلیه کشاورزی و صنعتی: وسایل نقلیه و ماشین آلات مورد استفاده برای مقاصد کشاورزی، صنعتی و تولیدی نیز ممکن است معاف شوند یا مالیات کمتری بپردازند.

برای اطلاع دقیق تر از معافیت مالیاتی خودرو در سال جاری، لازم است به قوانین و مقررات جدید مالیاتی یا اطلاعیه های رسمی مراجعه شود.

در سال ۱۴۰۳، خودروهای سواری و وانت دوکابین که قیمت روز آنها بیش از ۳ میلیارد تومان (۳۰ میلیارد ریال) باشد مشمول مالیات خودرو سالانه بودند. مالیات این خودروها ۱ درصد ارزش است که از مرز ۳ میلیارد تومان می گذرد.

دارندگان این خودروها اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی باید با آن کنار بیایند بهمن مالیات خود را در سال ۱۴۰۳ بپردازید. حتی اگر مالیات پرداخت نشود، قبل از پرداخت مالیات، مالکیت وسیله نقلیه قابل انتقال نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا