اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش برای زوج های جوان

برای اینکه زوجین بتوانند وام ازدواج دریافت کنند باید پس از ازدواج ثبت نام کنند و با ارائه مدارک و انجام سایر مراحل و اقدامات لازم و بررسی درخواست خود مبلغ تعیین شده در سال ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

در ابتدای شکل گیری زندگی مشترک، جوانان با هزینه های زیادی روبرو هستند و با اطلاع از مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳، متقاضیان می توانند برنامه ریزی دقیق تری برای مصرف آن و چالش های مالی خود داشته باشند. کاهش یابد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تبصره ۱۸ ماده ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را با ابلاغ بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد که بخش های مهم آن عبارتند از:

اخذ وام ازدواج به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به زوجین تبعه جمهوری اسلامی ایران.

۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات وام الحسنه به پسران زیر ۲۵ سال سن ازدواج و همسران یا دختران زیر ۲۳ سال.

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

با توجه به اینکه مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مناسب بوده و کمک موثری برای پرداخت هزینه های مختلف تشکیل زندگی است، بسیاری از زوجین بلافاصله پس از ازدواج اقدام به دریافت آن می کنند، اما برای بهره مندی از این تسهیلات باید شرایطی را داشته باشند که در زیر بحث خواهیم کرد.

ازدواج باید به صورت عقدنامه رسمی و در دفاتر معتبر ثبت شده و سند ازدواج نیز دریافت شود.

زوجینی که قصد دریافت وام ازدواج را دارند صرف نظر از سکونت در داخل یا خارج از کشور باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

همراه داشتن کارت ملی دائم یا موقت جمهوری اسلامی ایران برای زوجین الزامی است.

ارائه سفته و معرفی ضامن معتبر مورد تایید بانک نیز از دیگر شرایط اخذ وام ازدواج می باشد.

زوجین می توانند وام ازدواج ۱۴۰۳ را دریافت کنند که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/۰۱/۱۴۰۱ باشد.

نحوه ثبت وام ازدواج

یکی از الزامات تمامی متقاضیان وام ازدواج، ثبت نام برای دریافت این تسهیلات است و برای تکمیل آن باید مراحل مختلفی طی شود. در ادامه به نحوه ثبت وام ازدواج و مراحل و اقدامات لازم برای انجام آن می پردازیم.

مرحله اول: ثبت نام اینترنتی

اولین قدمی که برای ثبت نام وام ازدواج باید انجام شود ثبت نام اینترنتی است. برای این کار باید به سایت cbi.ir که سامانه آنلاین وام ازدواج است مراجعه کنید.

مرحله دوم: مراجعه به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

پس از ورود به سایت باید روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کلیک کنید و سپس در صفحه جدید باز شده گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید.

مرحله سوم: تکمیل اطلاعات

در این مرحله متقاضیان باید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، شماره ملی، تاریخ ازدواج و به خصوص شماره تلفن همراه را دقیقاً وارد کنند زیرا کد رهگیری به شماره آنها ارسال می شود. در نهایت پس از تکمیل تمامی فیلدها باید بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

مرحله ۴: اطلاعات بانک را وارد کنید

در این مرحله از ثبت نام و دریافت مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ باید اطلاعات بانک و شعبه ای که قرار است از آن وام دریافت شود وارد شود.

مرحله ۵: ارسال کد رهگیری

در آخرین مرحله از درخواست وام ازدواج، کد ۱۰ رقمی که نشان دهنده انجام صحیح مراحل ثبت نام است به شماره تماس ثبت شده ارسال می شود که برای انجام سایر اقدامات لازم است این کد رهگیری را نگه دارید.

نداشتن ضامن برای وام ازدواج

با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و مناسب بودن مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ و سود پایین ۴ درصدی آن، بسیاری از زوجین برای شروع زندگی مشترک روی آن حساب باز می کنند و می توانند مشکلات مالی را کاهش دهند. اما یکی از چالش های متقاضیان این تسهیلات، یافتن ضامن است. اگر شما هم با مشکل در دسترس نداشتن ضامن مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله نداشتن ضامن برای وام ازدواج را در سایت مطالعه کنید تا به طور دقیق تر بدانید چه راه ها یا راهکارهایی برای رفع این مشکل وجود دارد.

اخذ وام بدون ضامن فقط برای افراد و گروه هایی مانند کارمندان رسمی یا پیمانی دولت، ارتش و نیروی انتظامی، کمیته امداد و هلال احمر و به شرط ارائه گواهی کسر وام امکان پذیر است. اقساط از حقوق، حکم استخدامی و فیش حقوقی و در واقع این افراد ضامن خودشان می شوند. در غیر این صورت دریافت مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ بدون معرفی ضامن معتبر امکان پذیر نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا