اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

یکسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مهمی است که همه مردم به دنبال اخبار آن هستند. در همسان سازی یکی از موارد زیر مجموعه آن به افزایش حقوق بازنشستگان اشاره دارد. من سوالات زیادی در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان برای مردم ایجاد کرده ام.

تصویب اصلاحیه یکسان سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری مستمر دولت قبل و مجلس سیزدهم

اصلاح پایه حقوق بازنشستگان با پیگیری مستمر دولت قبل و مجلس سیزدهم تصویب شد و باید از فروردین در این ماه اجرایی شده است.

به گزارش شبکه خبری بازنشستگان قالیباف، رئیس مجلس گفت: هرچند تاکنون مبلغی واریز شده است، اما مابقی هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

برای این موضوع حداکثر ۷۰ تلاش در نظر گرفته شده و تاکنون محقق شده است.

برخی دولت ها اجرای این قانون را به تعویق انداختند، اما مطمئن باشید این قانون به طور کامل اجرا می شود.

بر اساس مصوبه، قانون پرداخت مستمری بگیران باید براساس مبانی پرداخت شود./صفحه اقتصاد

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مجید سبزعلیان افزود: مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به مستمری بگیران سایر صندوق ها در محرومیت بیشتری قرار دارند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

وی با تاکید بر اجرای هر چه سریعتر تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، تصریح کرد: روزی نیست که بازنشستگان با مراجعه به مراکز پیگیر این مطالبه حقوق خود نباشند لذا از مسئولان تقاضا داریم آن را اجرا کنند زیرا صبر بازنشستگان به پایان رسیده و ممکن است به صورت گروهی به سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار مراجعه کنید.

این مسئول مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران مشکلات درمانی مستمری بگیران را کمرشکن عنوان کرد و گفت: هزینه های درمانی مستمری بگیران با درآمد آنها همخوانی ندارد و باعث رنج آنها می شود.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته اعلام کرد که بر اساس محاسبات، هر بازنشسته باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می دانند.

اما داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با وجود تصویب قانون تناسب حقوق بازنشستگان، بازنشستگان هنوز از مزایای این قانون بهره مند نشده اند و اجرای آن با تاخیر مواجه شده است.

داداشی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه دولت باید در سه سال آینده مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و کارگران را حداقل به ۲۰ درصد برساند. به دلیل مشکلات اجرایی از جمله شهادت رئیس جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون به کندی پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر نهادهای سرپرستی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا بر اساس قانون برنامه هفتم حقوق بازنشستگان احقاق شود.

روز گذشته غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اطلاعیه ای درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که طبق محاسبات هر بازنشسته باید به طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می دانند.

این اظهارات شوک بزرگی به بازنشستگان کشوری وارد کرد و باعث شد بسیاری از آنها به شدت به این موضوع در رسانه ها اعتراض کنند. بازنشستگان ابراز نگرانی کردند که دولت سیزدهم آنها را فریب داده و به دنبال روشن شدن حقوق خود هستند.

حمایت های بانک رفاه کارگران از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی توسط کانون عالی کارگران بازنشسته کشور قدردانی شد.

طی مراسمی در همایش سالانه کانون عالی بازنشستگان استان تهران در مجتمع آموزشی رفاه گستر سازمان تامین اجتماعی بندرانزلی با اهداء لوح سپاس از دکتر اسماعیل لله غنی مدیرعامل رفاه کارگران بانک از تلاش ها و اقدامات توسعه ای این بانک در سال های اخیر در راستای پیشبرد برنامه های حمایت از بازنشستگان قدردانی شد.

دکتر لالقانی در سخنانی در این همایش از پرداخت بالغ بر ۲۷۰ هزار اقساط وام قرض الحسنه به بازنشستگان به مبلغ بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ضمن تداوم پرداخت این تسهیلات، مبلغ هر قسط تسهیلات از ۲۰۰ تومان به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی ۴۰ هزار تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان پرداخت کرد. مرداد وی از ماه جاری خبر داد و گفت: فرآیند پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات نیز توسط کانون عالی بازنشستگان نهایی شده و به محض معرفی متقاضیان واجد شرایط به حساب آنها واریز می شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به اقدامات این بانک در راستای بهره مندی از تسهیلات بدهی در راستای حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بانک ها موظف به استفاده از منابع قرض الحسنه هستند. حسنا با هدف پرداخت تسهیلات ازدواج و تامین جهیزیه و فرزندآوری اما ما به عنوان بانک اجتماعی در بانک رفاه کارگران پیشنهاد دادیم که بازنشستگان در جامعه هدف این تسهیلات بانکی قرار گیرند که خوشبختانه با این موضوع موافقت شده و در حال حاضر فرآیند تهیه توافقنامه مربوطه.

دکتر لالقانی به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه حضوری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای این منظور در دو مرحله قبل ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کل کشور و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای استان تهران اختصاص دادیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به سامانه «بتا» این بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار فروشگاه عضو این سامانه هستند که بازنشستگان می توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اقساطی از آنها خریداری کنند. هر روز بر تعداد این فروشگاه ها افزوده می شود و بازنشستگان می توانند با ارائه پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود در افزایش تعداد فروشگاه ها و بهبود عملکرد آنها شریک ما باشند.

وی افزود: بدون شک هر فروشگاه یا مرکز خدماتی که عملکرد مناسبی نداشته باشد را از این لیست حذف و هر فروشگاه یا مرکز پیشنهادی بازنشستگان محترم را به آن اضافه می کنیم. در برنامه های آتی بانک، امکان انعقاد قرارداد سه جانبه با این فروشگاه ها و مراکز با حضور کانون عالی بازنشستگان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا