اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش شبانه برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریزی معوقات حقوق بازنشستگان از بیستم این ماه

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: خط قرمز ما این است که قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرا شود زیرا دستور مقام معظم رهبری این بود که جلوی کارها گرفته نشود، دولت درآمد خود را جمع آوری کرده است. ، و مجلس مشمول اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت شده است.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس دوازدهم درباره اجرا نشدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: دلیل اجرایی نشدن این مصوبه این است که بودجه به تازگی ابلاغ شده است. رفع برخی ایرادات مد نظر هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان در حال انجام است.

مالیات بر ارزش افزوده در جایی پس انداز می شود تا بعد از تصویب قانون بتوان از آن برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

وی در خصوص اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: این پول از فروردین و با اجرای قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده وصول می شود و در واقع اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده در جای دیگری هزینه نمی شود بلکه در یک مکان و پس از تصویب نهایی ذخیره می شود. و اجرای قانون از محل پرداخت خواهد شد. همین درآمد حاصل خواهد شد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: این قانون باید از ابتدا اجرا شود فروردین زیرا تاریخ اجرایی آن از ۱/۱ می باشد. در واقع از هر ماهی که تخصیص ها اعلام می شود و افزایش اعمال می شود مبدأ اجرای آن روز اول سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

رهبری دستور دادند کارها روی زمین نیفتد/ اجرای همسویی خط قرمز ماست

وی تاکید کرد: خط قرمز ما این است که این قانون باید اجرا شود و یکی از بندهایی است که اجرای آن اجتناب ناپذیر است زیرا دولت درآمد خود را جمع آوری کرده و مجلس نیز با افزایش مالیات بر ارزش افزوده مشروط به اجرای این قانون موافقت کرد.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: بنابراین پس از رفع اشکال و ابلاغ این قانون و با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توقف کارها، اعمال و تخصیص افزایش ها پس از ابلاغ عملیاتی می شود./ایلنا

تخصیص بودجه برای حقوق معوقه فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات اختصاص داد فروردین این سازمان ماه بازنشستگان را اعلام کرد.

تعیین حقوق معوقه فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی; مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه هماهنگی بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: امروز در حوزه بیمه های اجتماعی به نقطه ای رسیده ایم که با افتخار می توان گفت که در منابع و به نقطه سربه سر نقدینگی رسیده ایم و هزینه های سازمان تامین اجتماعی

وی گفت: در سه سال فعالیت این دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در قالب سهام شرکت های مساعد پرداخت شده است و توانستیم این سازمان را که پیش از این به عنوان سوپر شناخته می شد تسویه کنیم. – بدهکار با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی. ، تبدیل شدن به یک ابر طلبکار.

موسوی ادامه داد: در خردادماه ۷۶ هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که تنها ۶۵ هزار میلیارد تومان آن خالص مستمری بدون کسر است. یعنی ۵۱ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان و ۱۴ هزار میلیارد تومان معوقه فروردین ماه است که در مجموع ۶۵ هزار میلیارد تومان می شود. این تعهد ماست و باید به تعهدات خود عمل کنیم و برای این کار باید به معوقات خود برویم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ۸۰ درصد از پوشش بیمه‌های اجتماعی کشور مربوط به حوزه عملکردی تامین اجتماعی است و این صندوق مهم در چند سال گذشته در انجام تعهدات به نقطه سربه‌سر نقدینگی رسیده است. بازنشستگی و حقوق و غیره بررسی روند توسعه منابع و خدمات و رفع مشکلات این سازمان طی چند سال اخیر حکایت از تحولات باورنکردنی دارد. البته هنوز دستاوردهای این دوره به طور کامل برای مردم تشریح نشده است که در دولت سیزدهم چه اتفاقات بزرگی در این زمینه و سایر حوزه ها رخ داده است. نتایج این تحولات کم کم داشت به سفره مردم می رسید که آن حوادث اتفاق افتاد که حکمت و تقدیر خدا بود. ما باید کاری کنیم که این مسیر ادامه داشته باشد و انشاالله ذائقه مردم را شیرین کنیم./تسنیم

فرمول محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان خرداد ماه + جدول

حقوق بازنشستگان در خرداد ۱۴۰۳; وزیر کار در تازه ترین اظهارات خود درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق هایی که تحت پوشش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفتند.

به گفته سلطان مرتضوی، مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیاز به زمان دارد اما هر چه پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود.

و همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به اینکه تناسب و یکسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام نشده است، چه زمانی این اتفاق می افتد؟ باید ابلاغ شود. هماهنگی زمانی اجرا می شود که قانون ابلاغ شود. حال با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه آورده اند اگر آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا از تاریخ اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد؛ تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین ۱۴۰۳ خواهد بود و هرگونه اصلاحی در احکام مستمری بگیران عزیز از ۱ فرودین ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

روز پنجشنبه به دلیل اختلال در تامین اجتماعی، پرداخت حقوق با تاخیر مواجه شد، این مشکل هم اکنون برطرف شده و پرداخت حقوق بازنشستگان در حال انجام است.

بر این اساس، پرداخت حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان نیز از بیستم همین ماه آغاز می شود و این روند تا پایان ماه ادامه دارد.

برخی از بازنشستگانی که قرار بود طبق حروف الفبا حقوق خود را دریافت کنند موفق به دریافت حقوق نشده اند که پیگیری ها حاکی از تاخیر در پرداخت حقوق روز پنجشنبه به دلیل اختلال در تامین اجتماعی است.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی) با تایید این مطلب که بسیاری از بازنشستگان تا بیست و نهم اردیبهشت همچنین مستمری دریافت نکردند، وی گفت: بسیاری از بازنشستگان با تاخیر در پرداخت مستمری خود مشکل دارند زیرا درآمد آنها به حدی است که در روزهای دریافت حقوق برنامه ریزی می کنند و برخی نیز اقساط دارند.

عیوضی با بیان اینکه «مدیران سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با ما قول پرداخت به موقع مستمری ها را دادند»، تصریح کرد: البته قول کافی نیست چرا که شرایط ما با شرایط برخی مدیران و مسئولان ذیربط متفاوت است و ما هم هستیم. ، بازنشستگان تامین اجتماعی باید هزینه خرید ما را مستقیما پرداخت کنند. بیایید برنامه ریزی کنیم و تاخیر چند روزه بر برنامه های زندگی بسیاری از افراد تاثیر می گذارد و آنها را دچار مشکل می کند. بهتر بود حداقل سازمان تامین اجتماعی روز مشخصی را برای پرداخت مستمری تعیین می کرد تا بازنشستگان برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به علت تاخیر در پرداخت ها، شبهه عدم پرداخت به دلیل کسری مالی سازمان تامین اجتماعی را رد کرد و اظهار داشت: تاخیر در پرداخت و تاخیر در واریز مستمری در برخی ماه ها مانند اردیبهشت بیشتر به دلیل بی احتیاطی مدیریت هماهنگ کننده های پرداخت است.

بازنشستگان نگران نباشند

منابع آگاه در سازمان تامین اجتماعی خبر دادند: پرداخت مستمری در اردیبهشت ماه از روز ۲۱ اردیبهشت تا پایان ماه ادامه خواهد داشت و افراد بر حسب منطقه یا سایر رده‌بندی‌های مختلف طبق برنامه در روزهای مختلف از گروهی به گروه دیگر واریز می‌کنند.

این منبع آگاه تاکید کرد: مستمری ها در ده روز پایانی ماه پرداخت می شود و بازنشستگان عزیز نگران نباشند. همچنین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همواره آخرین گروهی هستند که در روزهای ۲۹ و ۳۰ مستمری دریافت می کنند. اردیبهشت ماهانه دریافت می کنند و تا زمانی که سایر بازنشستگان مستمری خود را دریافت نکرده باشند، بازنشستگان سازمان مستمری خود را دریافت نخواهند کرد.

جزئیات جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در سال ۱۴۰۳

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری

ضریب حقوق قضات و اعضای هیات علمی ۶۸۷۶ تومان است

ضریب حقوق کارمندان دولت ۴۸۲ تومان است

حق عائله مندی یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان است

حقوق عائله مندی کارکنان دارای ۳ فرزند به بالا یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان است

حقوق کودک ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان

حق اولاد کارمندان ۳ فرزند به بالا یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان است.

سقف حقوق ۷۰ میلیون

حداقل حقوق کارمندان ۱۰ میلیون است

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​۹ میلیون تومان است

حقوق والدین شهدا ۱۵ میلیون است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا