اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش شبانه برای همه بازنشسته ها | واریز 8/100/000 تومان برای بازنشستگان

نماینده آستانه اشرفیه از اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دو سال آینده خبر داد و اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت تدبیر و امید در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری ​​همسان سازی را اجرا می کند که به این مهم می رسد. ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳ و بین سال های ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد می شود به طوری که حقوق بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق کارمندان می شود.

ابراهیم نجفی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه پیگیر اسکان کارکنان نداجا هستیم، اظهار کرد: در شهرستان آستانه اشرفیه قطعه زمینی را در محور بندرکیاشر (روستای اشتراک بیجار) شناسایی کردیم که در محدوده تملک بنیاد مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن. برای نیروهای پلیس است.

وی با اشاره به حقوق و مزایای کارکنان نیروی انتظامی در برنامه هفتم، افزود: پیگیری خواهم کرد تا آیین نامه اجرایی آن در دولت تدوین و در هیات دولت تصویب و اجرا شود.

ایسنا نوشت: نماینده آستانه اشرفیه در شورای اسلامی با بیان اینکه یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که در سال ۹۶ مشاهده شد. برنامه هفتم در بودجه سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی در سال جاری توسط دولت پرداخت می شود.

نجفی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همسان سازی را در حوزه مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​همزمان با دولت اجرا می کند که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد می شود تا حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ درصد باشد. معادل ۹۰ درصد حقوق کارگران. .

وی بار مالی یکسان سازی حقوق بازنشستگان را ۷۰ هزار میلیارد تومان دانست که ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصدی اختصاص یافته است و یادآور شد: متاسفانه در صدور احکام بازنشستگی نواقصی وجود داشت و سازمان برنامه و بودجه دو میلیون و ۷۰۰ نفر را به خود اختصاص داد. هزار نفر از بازنشستگان مبلغی را به صورت علی الحساب واریز کردند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر را شامل نمی شد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح موضوع علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه در موضوع همسان سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع اعتباری این طرح تامین و به تصویب روسای سازمان رسیده است. اختیارات اجرا شود و در صورت کمبود منابع می توان منابع را در قانون تعریف کرد. بودجه وجود دارد.

جزئیات صدور احکام تعدیل حقوق مستمری بگیران

عیوضی درباره تناسب حقوق بازنشستگان توضیحات مهمی ارائه کرده است.

منظور از انطباق حقوق بازنشستگان، فرآیند تعدیل و تعدیل حقوق بازنشستگان به گونه ای است که حقوق آنها با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های زندگی به روز شود. این اقدام معمولاً به منظور کاهش فاصله بین حقوق بازنشستگان و کارگران هم رده و کمک به بهبود معیشت آنها انجام می شود. تعدیل حقوق بازنشستگان می تواند شامل افزایش مستمری، بهبود خدمات رفاهی و تامین اجتماعی باشد. هدف اصلی تعدیل حقوق بازنشستگان، بهبود کیفیت زندگی و تامین امنیت مالی برای بازنشستگان است.

«تناسب سازی» و صدور احکام آن از دیگر دغدغه های جدی بازنشستگان است. بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند چرا برخلاف سایر بازنشستگان مشمول یک میلیون تومان موجودی حساب ماهیانه نبودیم. چرا این روزها خبر از صدور احکام بازنشستگان دولتی می رسد و قرار است احکام جدید آنها صادر شود اما خبری از ما نیست؟

عیوضی درباره مناسب سازی و جلساتی که در روزها و هفته های اخیر با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است؛ وی می گوید: آنچه کارگران بازنشسته از تناسب می خواستند تا حدودی با مصوبه مجلس در این زمینه مغایر است. درخواست کردیم همسان سازی به گونه ای انجام شود که همه بازنشستگان چه در سطح حداقلی و چه در سطوح دیگر از مزایای آن بهره مند شوند و برای همه بازنشستگان سود به همراه داشته باشد. در نهایت مجلس با پیگیری های انجام شده یک طرح دو فوریتی به مجلس داد که امیدواریم سریعتر انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار تا پایان سال تکمیل می شود یا خیر؟ وی گفت: مناسب سازی تکلیف برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ است و باید از فروردین اجرا شد؛ باید انجام شود و با توجه به اینکه آقای میدری وزیر کار اعلام کرده است که منابع مناسبی برای تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است و معاون اول رئیس جمهور نیز اعتباراتی را برای این منظور اختصاص داده است، انشالله به زودی، در واقع خیلی زود شاهد خواهیم بود. صدور احکام مستمری بگیران و پرداخت معوقات. ما خواهیم بود

این فعال صنفی در پایان گفت: در این مدت کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه های صنفی بازنشستگان پیگیری های زیادی انجام داده اند؛ خوشبختانه تا امروز منابعی برای تامین اجتماعی گرفته شده است و از این رو امیدواریم به زودی شاهد صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا