اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) شورای اسلامی در تذکر اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل قانونی، بودجه سالانه باید به تصویب مجلس برسد و هرگونه تغییر در اعداد آن باید به تصویب مجلس برسد. توسط قوانین تعیین شود.

وی ادامه داد: پزشکان در آن زمان که به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند در مواردی که از نقش و سهم مجلس کاسته می شد و این رویه در مورد بودجه نیز تکرار می شد، انتقاد ویژه ای به این موضوع داشتند. ۲۰ درصد سهم ایشان با اجازه رهبری صندوق توسعه را به سرفصل بودجه اضافه کردند، از طرفی حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومان برای گندم کسری داریم. با اجازه رهبری منابع از صندوق توسعه افزایش یافته است که باید در حوزه منابع هزینه کنیم اما باید مشخص شود که این منابع کجا هزینه می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ درصد منابع شامل هزینه تملک سرمایه می شود.

زنگنه در ادامه با اشاره به حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: حدود ۱ درصد ارزش افزوده به حقوق بازنشستگان اختصاص دارد که حدود ۷۰ درصد است و بر اساس گزارش های سازمان برنامه و بودجه که در سالن قرائت شد ۸۰ درصد است. از آن تاکنون محقق شده است. دولت باید به این موضوع توجه کند و مجلس از حقوق بازنشستگان حمایت کند.

قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مردم تربت حیدریه گفت: منظور آقای زنگنه کم برآوردی در بحث گندم و امثال ایشان در مجلس نیست، در زمان بودجه ریزی برای گندم و دارو به آقای زنگنه گفتم. منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، که برآوردهای شما، قطعاً کسری خواهید داشت و ارقام مجلس هم تصویب کرد اما امروز کمبود داریم و پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در خصوص جابجایی هایی که ذکر شد باید در چارچوب اصلاحیه اعمال شود، باید همین طور باشد، من هم پیگیر این موضوع هستم. اما در مورد ۲۰ درصدی که مجوز گرفتند. حضرت آقا فرمودند محل هزینه آنها در محل تملک ملک باشد نه هزینه جاری، برای بقیه نقل و انتقالات اصلاحیه ارائه شود.

قالیباف درباره تناسب حقوق بازنشستگان نیز بیان کرد: هم قانون داریم و هم منابعی که برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است. اما باید انجام شود فروردین برای پرداخت آن تاکنون حدود ۷۰ اعتبار برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

ایلانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا