ترندهای روز

خبر خوش هواشناسی برای هفته آینده ایران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی، بیشترین میزان بارندگی در کشور تا پایان خرداد در هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. میانگین دمای کشور تا هفته اول خرداد کمتر از حد معمول و سپس تا انتها خرداد بیش از حد معمول خواهد بود.

آخرین نقشه های پیش بینی بارندگی هفتگی کشور بر اساس نقشه های احتمالی توسط پژوهشکده ملی هواشناسی و علوم جوی کشور از ساعت ۲۴ اردیبهشت ماه تا ۳ تیر در ماه ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس طی هفته آینده (۲۴ الی ۳۰) اردیبهشت) بیشترین بارندگی کشور در شمال شرق، استان های دو طرف البرز، شمال غرب و نواحی جنوب غرب کشور رخ می دهد. بارندگی انباشته در این مناطق بین ۳۰ تا ۸۰ میلی متر با احتمال حدود ۷۵ درصد است و بارندگی در جنوب و جنوب شرق کشور قابل توجه نبوده و در سایر مناطق در محدوده نرمال قرار دارد.

بارش ها در هفته دوم در نیمه شمالی کشور نرمال و در استان های واقع در نیمه جنوبی کمتر از نرمال یا بدون بارش خواهد بود. احتمال بارندگی بیش از ۵۰ میلی متر در ایران کمتر از ۲۵ درصد است. در هفته های سوم و چهارم میزان بارندگی کشور کمتر از حد نرمال و بیشتر محدود به شمال غرب و استان های ساحلی خزر است. بارش ها در هفته های پنجم و ششم کشور کمتر از حد نرمال و بیشتر مناطق بدون بارندگی خواهد بود.

آخرین نقشه های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور نیز بر اساس نقشه های احتمالی پژوهشکده ملی هواشناسی و علوم جوی کشور از ساعت ۲۴ تهیه شده است. اردیبهشت ماه تا ۳ تیر تولید و ارائه شده در ماه ۱۴۰۳ بر این اساس در هفته اول هفته آینده (۲۴ الی ۳۰) اردیبهشت) میانگین دمای هوا در شرق کشور ۱ تا ۲ درجه بالاتر از نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است و بیشترین افت دما (۳ تا ۵ درجه) در شمال غرب رخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور دمای هوای هفته دوم شمال شرق کشور ۲ تا ۵ درجه کمتر از نرمال و برای سایر مناطق پیش بینی می شود. ۲ درجه کمتر از حد معمول دمای هفته سوم تا ششم در مناطق ساحلی ۱ درجه بالاتر از نرمال و برای سایر مناطق ۲ درجه بالاتر از نرمال برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا