اخبار اقتصاد ایران

خبر داغ و مهم از سهمیه بنزین در مردادماه

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص آیین نامه اجرایی بند (پ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با تاکید بر مفاد ماده آن. (۴) مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده های سهمیه بندی بنزین موضوع این آیین نامه طبق مفاد آیین نامه اجرایی تبصره (۵) ماده (۱۷) از مصرف کننده نهایی اخذ و با سازمان امور مالیاتی کشور تسویه می شود. ) قانون مالیات بر ارزش افزوده.

تسنیم در خبری نوشت: این اطلاعیه سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران است. در این مصوبه که تیرماه امسال به امضای معاون اول رئیس جمهور رسید، آمده است:

به گفته مالکی فراخوان اولین قطعه این خودروهای برقی در سایت سازمان منتشر شده و هزار دستگاه هم اکنون وارد تهران شده و با صدور پلاک تاکسی برای ۲۰۰ واحد از این تعداد، هم اکنون در حال خدمت رسانی هستند. شهر.

وی افزود: خوشبختانه این تاکسی ها به صورت تور ویژه در سطح شهر در نقاط پرتراکم، شلوغ، آلاینده و پرتردد که نیاز به خدمات ویژه مانند فرودگاه و راه آهن دارند، در حال فعالیت هستند. زیرساخت های شارژ در ۶ نقطه شهر برای این عزیزان تدارک دیده شده است، خدمات پس از فروش به ازای هر ۳۰۰ خودرو در حال حاضر در سطح شهر دایر است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: با برنامه ریزی مدیریت شهری تا پایان سال ۹۰۰ جایگاه شارژ خودرو اضافه می شود و با این تعداد به راحتی می توانیم بیش از ۴۰ هزار خودروی برقی را تحت پوشش قرار دهیم. که می توانیم در مورد شارژ تاکسی صحبت کنیم. از نظر برق مشکلی نداریم

وی ادامه داد: حرکت به سمت خودروهای برقی گامی در مسیر هوای پاک است و در همه شهرهای بزرگ دغدغه جدی است.

نوسازی بیش از ۴۰۰۰۰ خودرو تا پایان امسال

ملکی با اشاره به نوسازی بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری گفت: طبق توافقاتی که با وزارت امنیت داشتیم شاهد نوسازی بیش از ۴۰ هزار خودرو خواهیم بود و این امر تا پایان سال محقق خواهد شد. ۲۰۱۳.

وی اعلام کرد: برای اولین بار در سازمان تاکسیرانی برای تعمیر خودرو وام می دهیم. تاکسی های زیادی در تهران وجود دارند که در قسمت ایمنی فنی و آلایندگی نقص دارند. اما هنوز مشمول طرح نوسازی نمی شوند زیرا خودرو باید به سن ۱۲ سال برسد.

وام و تسهیلات تعمیر خودرو برای رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: به دلیل گرانی اقلام و هزینه ها و شرایط اقتصادی بسیاری از رانندگان برای تعمیر خودروی خود با مشکل مواجه بودند و نمی توانستند معاینه فنی دریافت کنند که امسال بر اساس توافق با ایران شرکت خودرو. و سایپا و همچنین با بانک رسالت بر اساس این تفاهم نامه سه جانبه برای تعمیر خودرو تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای خودروهای سواری و ۱۰۰ میلیون تومان برای وانت تسهیلات ارائه کردیم.

وی افزود: راننده نیازی به پرداخت پولی ندارد و تنها با مراجعه به نمایندگی های معرفی شده اقدام به تعمیر خودرو می کند. پس از آن ترازنامه ای که بانک برای ما ارسال کرده است را پرداخت می کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به سقف تسهیلات ارائه شده گفت: برای تسهیلات تعمیر خودرو امسال تا ۵ هزار خودرو در نظر گرفته ایم.

بر اساس گزارش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ملکی در پایان گفت: برای خودروهای برقی طبق توافقاتی که با شرکت خودروسازی داریم، تسهیلاتی از سوی شرکت خودروسازی داده می شود، به عنوان مثال برای خودروی برقی که در حال حاضر در حال ثبت است. ۶۰۰ میلیون تومان داریم، شرکت خودروسازی با همین کارمزد ۸ درصد به راننده تسهیلات می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا