اخبار اقتصاد ایران

خبر فوری درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

خبرنگار شکیبا باخال زاده: محمود نجفی عرب در جلسه امروز هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق های بازرگانی با رویکرد ملی سعی کردند از تصویب لایحه افزایش تعطیلی که مخل کسب و کار بود جلوگیری کنند. در این میان موضع اولیه اتاق بازرگانی مخالفت با افزایش روزهای تعطیل و به ویژه تعطیلی روز پنج شنبه بود که در صورت تحقق می توانست با کاهش روزهای کاری مشترک با اکثر کشورها به سه روز، خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. روزهای هفته بودن

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده این اقدام سالانه بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد می کرد.

به گفته نجفی عرب، با پیگیری های انجام شده نظر کمیسیون اجتماعی مجلس تغییر کرد و بحث تعطیلی روز پنجشنبه که مدنظر دولت بود، رد شد و تا شنبه جایگزین شد، اما در گام بعدی و در نتیجه حضور اینجانب به عنوان نماینده بخش خصوصی در هیأت عالی نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتم خرداد ماه، کل طرح از موضوع حذف شد، بنابراین بدون توجه به نظر شورای نگهبان، خوشبختانه بررسی لایحه دولت و تصویب مجلس خارج از موضوع خواهد بود.

وی بیان کرد: نظر هیات عالی نظارت نه تنها با تعطیلی شنبه ها مخالف نبود، بلکه اساسا با افزایش تعطیلات هفتگی مخالف بود. همچنین مشخص شد که دولت سیزدهم نیز اصراری برای به نتیجه رساندن لایحه پیشنهادی خود ندارد.

نجفی عرب گفت: همچنین در این هیئت تاکید شد که روز پنجشنبه جزو تعطیلات رسمی کشور نیست و تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی موظف به ارائه خدمات از جمله خدمات بازرگانی هستند.

وی افزود: خودداری قانونگذار از تعطیلی روز پنجشنبه و جلوگیری از خسارت موفقیت چشمگیری برای بخش خصوصی اقتصاد کشور است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا