اخبار اقتصاد ایران

خبر مهم؛ آغاز واریز معوقات بحساب بازنشستگان

خبرنگار شکیبا باخال زاده: به گفته فعالان اتحادیه بازنشستگان، کسور فروردین ماه های استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گیلان هنوز پرداخت نشده است و صندوق اعلام کرده همچنان در تلاش است تا منابع لازم برای پرداخت حقوق این استان ها را تامین کند.

ایلانا در گزارشی نوشت: در تهران هم کسری وجود دارد فروردین ماه مستمری بگیران آموزش و پرورش این استان پرداخت شده و مابقی دستگاه ها پس از تامین اعتبار لازم پرداخت می شود.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست پرداخت حقوق و لوازم آن از جمله کسر حقوق با اولویت استان های کمتر برخوردار اجرا می شود.

اعلام میزان حقوق بازنشستگان در خرداد ماه

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم، حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس همسان سازی جدید در ماه است. خرداد سپرده خواهد شد.

بازنشستگی به معنای ترک یک موقعیت، شغل یا زندگی کاری فعال است. همچنین این امکان وجود دارد که فرد به صورت نیمه بازنشسته با کاهش ساعات کار یا حجم کار به فعالیت خود ادامه دهد. بسیاری از افراد در سنین بالا یا به دلایل سلامتی قادر به ادامه کار نیستند و بازنشستگی را انتخاب می کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم از پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس همسان سازی جدید خبر داد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تعدیل حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در ماه جاری اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود: موضوع تناسب ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم به تصویب رسیده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است. .

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار از شورای نگهبان برگردانده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب دوباره به شورای نگهبان می رود تا دیگر مشکلی پیش نیاید. .

حاجی بابایی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شد، دولت موظف است احکام جدیدی در خصوص حقوق بازنشستگان صادر کند. حاجی بابایی گفت: هر بار دستورات جدیدی از سوی دولت صادر می شود، از ابتدا فروردین تناسب حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و ما در آن تفاوت داریم خرداد ماه واریز خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی به نزدیک به ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تعدیل حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در ماه جاری اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

وی افزود: موضوع تناسب ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم به تصویب رسیده است یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

به گفته حاجی بابایی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار از شورای نگهبان بازگردانده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب یک بار دیگر به شورای نگهبان می رود تا دیگر وجود نداشته باشد. چالش ها و مسائل.

وی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شد، دولت موظف است احکام جدیدی برای حقوق بازنشستگان صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر بار دستورات جدیدی از سوی دولت صادر می شود، از ابتدا فروردین تناسب حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و مابه التفاوت به ما پرداخت می شود.

دبیر اجرایی خانه کار آران و بیدگل همچنین گفت: لزوم تعدیل حقوق بازنشستگان نه تنها نتیجه سیاست های کلان نیست، بلکه ناشی از بی توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و کسر حقوق از هزینه زندگی است. و همه دولت ها مسئول این وضعیت هستند.

مجتبی حاجی زاده (فعال کارگری) در خصوص تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در برنامه هفتم توسعه، اجرای تناسب حقوق بازنشستگان الزامی شده است و نمایندگان مجلس از همان ابتدا این قانون را در نظر گرفتند. قابل اجرا برای کلیه صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نگران عدم اجرای تناسب برای بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی هستند. البته در همان زمان وزارت کار نسبت به تامین منابع متناسب برای بازنشستگان تامین اجتماعی ابراز نگرانی کرد. به هر حال این قانون در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است و دولت باید با همه بازنشستگان صندوق اجتماعی عادلانه رفتار کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا