اخبار بورس

خبر مهم از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامتقسیم سود سهام در دو مرحله انجام می شود: فاز اول در پاییز و فاز دوم به روزهای پایانی سال اختصاص دارد.

اما آیا فاز دوم پرداخت سود سهام عدالت در سال جاری بلافاصله پرداخت خواهد شد؟

سوم آذرماه، مرحله اول سود سهام عدالت پرداخت شد. طبق اعلام سازمان بورس، حساب صاحبان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومان است؛ ۶۸۱,۰۰۰ تومان سبد سهام ۵۳۲,۰۰۰ تومان; ۷۳۶۰۰۰ تومان و سبد سهام یک میلیون تومان; یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان شارژ شد.

زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار در خصوص زمان واریز فاز دوم سود سهام عدالت اعلام کرد: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت سود کامل انجام خواهند داد. از شرکت های سرمایه گذار بهره مند شوید. ما میتوانیم مابقی سود تا پایان سال ما نیز این دسته از سهامداران را می پذیریم و وجوه را به حساب آنها واریز می کنیم.

واریز سود سهام درگذشت

سود سهام عدالت متوفیان در سال جاری واریز نمی شود و طبق وعده سال آینده به حساب کلیه وراث واریز می شود. سهام عدالت متوفی طبق برنامه آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد. وراث افرادی که بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ فوت کرده اند می توانند برای واگذاری درخواست دهند. فرآیند تعیین سهام عدالت متوفیان در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ از ۲۵ آبان آغاز شده است. این روند طبق برنامه ریزی ها ادامه خواهد داشت و از نوزدهم آغاز می شود اسفند امکان واگذاری سهام سرمایه متوفی از سال ۱۴۰۰ به بعد وجود دارد.

سیستم میراث در نظر گرفته شده است تا در نهایت به بلاتکلیفی در مورد سهام متوفی پایان دهد. اگر فردی در خانواده خود دارید که سهامدار بوده و دیگر در بین ما نیست، یکی از وراث باید تا ۳۰ سال سن داشته باشد. آذر در سجام ثبت نام کنید و پس از معرفی سیستم ارث، نسبت به انتقام از سهام سرمایه متوفی اقدام کنید.

جماران نوشت: سهام سرمایه متوفیان تابع قوانین انحصار وراثت است و تمهیدات لازم برای واگذاری سهام و تقسیم سود در سال جاری و همچنین بدهی های احتمالی سال های گذشته اندیشیده شده است. حدود ۱۵ میلیون نفر وارث سهام متوفی محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا