اخبار اقتصاد ایران

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ارزان دولتی | وام مسکن 800 میلیونی شد

هادی عباسی در نشست خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار داشت: بر اساس ابلاغ مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن، موضوع وام ۸۰۰ میلیون تومانی مطرح شده است. توسط آقای مخبر به بانک مرکزی ابلاغ شد. این تسهیلات به صورت پله ای است که مبلغ اقساط آن در دو سال اول پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: بانک ها ملزم به پرداخت ۲۰ درصد سهم خود در حوزه مسکن هستند در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی می شوند. البته می توانیم زمانی را برای بانک ها در نظر بگیریم که در صورت عدم تمکین در این مدت جریمه اعمال می شود.

حداکثر افزایش مجاز اجاره بها در تهران ۲۵ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین درصد رشد اجاره بها در شهرها گفت: این جدول تهیه و به ۳۱ مرکز استان ابلاغ شده است. در تهران این رقم ۲۵ درصد تعیین شده است. حداقل افزایش برای زاهدان اعمال شده که ۲۲ درصد است. حداکثر رقم نیز در یزد خواهد بود که افزایش مجاز اجاره بها ۲۵.۲ درصد خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: قانون به صراحت می گوید ما مجاز هستیم سقف اجاره بها را بین ۵۰ تا ۱۰۰ رقم تورم عمومی تعیین کنیم. یعنی اگر تورم ۴۰ درصد باشد برای اجاره بها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد سقف تعیین می کنیم. رقم ۲۲ تا ۲۵ درصد بر اساس نرخ تورم مرکز آمار و رعایت قانون تنظیم زمین، مسکن و اجاره بها تعیین و ابلاغ می شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا