ترندهای روز

خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دولت ها در حوزه مردمی سازی و استفاده از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی ارائهی انفرادی و گروهی دولتی به درخواستان واجد شرایط شهری و روستایی بوده است، گفته است: این برنامه به منظور مردم سازی و اجرای اجرای طرح است. قابل توجه به طرح نهضت ملی مسکن و احداث واحدهای این طرح مطابق با سلیقه و نظر ارائه شرایط واجد شرایط در مناطق شهری و روستایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: درخواستان در این طرح‌ها باید فاقد مالکیت مسکن، بدون سابقه استفاده از امکانات دولتی، متاهل و دارای سابقه سکونت در شهر محل اقامت مسکن باشند و از سوی دیگر با واگذاری زمین دولتی به صورت انفرادی و یا گروه‌های چندخانواری به صورت اجاره. ۹۹ ساله (قیمت زمین صفر) با اولویت روستاها و شهرهای متوسط ​​و کوچک عملیاتی می‌شود.

مالکی اظهار کرد: ساخت واحد در این اراضی با نظارت شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت محلی و تحت مدیریت مستقیم خود مردم ساخته می‌شوند.

او بیان کرد: در این برنامه مالکیت اراضی به آن اجازه نمی‌دهد و در اختیار دولت باقی می‌ماند و می‌خواهد واجد شرایط باشد. در راستای اجرای این برنامه به پروژه ساخت بالغ بر ۴۹ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا