اخبار اقتصاد ایران

خبر مهم مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درباره تغییر کاربری | صدور حدود ۱۶۵ هزار جلد سند در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: با همکاری نهادها مشکل کمیته تصویب زمین هایی که فاقد سند مالکیت بودند با صدور سند مالکیت مصوب بخشداری حل شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با حضور در روستای تاریخی آل بویه در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار داشت: این بازدید پس از خدمت رسانی مردم منطقه صورت گرفت. میزی که در شهر رشت راه اندازی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه روستای بویه بافت ارزشمند است اعتبارات عمرانی آن در قالب اعتبارات ملی است.

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی روستای بویه

دائمی با بیان اینکه بنیاد مسکن از سال ۹۵ و ۹۶ اقداماتی از جمله سنگ فرش، دیوارکشی و دیوارهای حائل انجام داده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه سنگفرش هادی روستای بویه اختصاص داشتیم. ما هم به این وعده عمل کردیم. ۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای اجرای طرح هادی اختصاص می دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه با همکاری نهادها مشکل کمیته تصویب اراضی فاقد سند مالکیت با صدور سند مالکیت مصوب بخشداری و بخشداری حل شد. زراعی هستند و از ۲ یا ۳ طرف توسط زمین های مسکونی احاطه شده اند. با توجه به نیاز آن روستا باید با تغییر کاربری موافقت شود.

دائمی در خصوص طرح هادی استان گیلان نیز اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم طرح هادی را برای ۲۰۰۰ و ۲۰ روستا از ۲۰۰۰ و ۶۰ روستای گیلان انجام دهیم و تمام روستاهایی که توانایی اجرای این طرح را دارند از سال ۱۴۰۲ به صورت ملی، استانی اعتبار دریافت می کنند. و از صندوق های مسافرتی.» ما ریاست جمهوری را پیش بینی کردیم.

دائمی تصریح کرد: با تخصیص اعتبار ۱۴۰۲ می توان گفت روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند و قابلیت اجرای طرح هادی را دارند همگی آماده می شوند و بیشتر آنها در شهرستان رودسر هستند.

بازنگری طرح هادی ۳۶۹ روستای استان گیلان

وی با بیان اینکه در سال های اخیر طرح هادی ۳۶۹ روستا بازنگری شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات بسیار خوبی برای بازنگری طرح هادی دیده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین در خصوص طرح ملی مسکن گفت: در مسکن روستایی در بحث نهضت مسکن ملی بدون توجه به سهمیه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ درصد متقاضیان شناسایی شده به بانک های عامل خود مالک بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی که پس از دستور رئیس جمهور انجام شده بحث زمین خواری در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها است. استثنائات، اراضی ملی و نهادهای پشتیبان شناسایی و به محض ابلاغ به بنیاد مسکن، به عنوان واگذاری ۹۹ ساله برای ساخت مسکن اعطا می شود که گام جدیدی برای نهضت ملی مسکن است.

دائمی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده و علاوه بر آن بنیاد مسکن حدود ۱۸۰۰ واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ساخته است.

صدور حدود ۱۶۵ هزار سند در مقاوم سازی ۷۰۰۰ خانه گیلان در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: تاکنون توانسته ایم حدود ۱۶۵ هزار جلد سند در استان گیلان در راستای تثبیت مالکیت صادر کنیم.

وی افزود: تا امروز از نظر تعداد اسناد صادر شده در رتبه چهارم و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از نظر تعداد اسناد صادر شده در رتبه دهم کشور قرار داریم. و سعی خواهیم کرد این رقم را افزایش دهیم.

دائمی گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان بهسازی روستا ۵۳ درصد است و در این سال ها به ۵۹ درصد رسیده ایم که حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی است و مشکل اعتباری در این زمینه نداریم.

وی گفت: امسال ۷ هزار خانه در استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مقاوم سازی شد.

آسفالت ۲ میلیون متر مربع راه روستایی در دو سال گذشته

دائمی در خصوص قیر رایگان نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۸ میلیارد تومان در قالب ۲۴۲ پروژه آسفالت در روستاها داشتیم.

وی در پایان به دیارمیرزا گفت: در ۲ سال گذشته توانستیم ۲ میلیون مترمربع آسفالت در روستاها از قیر رایگان که نوعی حرکت آسفالت است انجام دهیم و این روند ادامه خواهد داشت.

آل بویه روستایی تاریخی در بخش رانکوه شهرستان املش است.

یک دیدگاه

  1. جناب مدیرکل خواهشاً روستای فستال شهرستان سیاهکل رو دریابید کاملا جهت دهی شده و سودجویانه تصویب شده خواهشاً بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا