اخبار بورس

خبر مهم وزیر اقتصاد برای دریافت سهام نوزادان

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاموزیر امور اقتصادی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای دولت در حلقه خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص واریز وجوه لازم برای خرید سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ نزد سازمان برنامه و بودجه، بورس اوراق بهادار. سازمان آماده است و از همه والدین نوزادان متولد ۱۴۰۱ تقاضا داریم. این حداکثر تا پایان است اسفند امسال به پنجره ملی دولت الکترونیک بروید و ثبت نام کنید. در سال ۱۴۰۳ فقط متولدین ۱۴۰۲ ثبت نام می کنند. پس از ثبت نام، مراحل تخصیص بندهای لازم برای کمک ۱.۵ میلیون تومانی به نوزادان سال به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

شرایط تخصیص سهام به فرزندان کوچک

در حال حاضر تنها برای متولدین ۱۴۰۱ وام مالی اعطا می شود که در آینده پس از تامین مالی، اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها تعلق می گیرد.

طبق قانون، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق اختصاص داده شده به هر نوزاد را تا پایان ۲۳ سالگی او مسدود می کند. شایان ذکر است سود انباشته شده در این سال ها به حساب نوزادان واریز می شود.

والدین نوزادانی که بودجه به آنها اختصاص داده شده است، پس از ثبت نام در پنجره خدمات ملی دولت هوشمند، باید کد SJAM را برای نوزاد خود دریافت کنند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

برای سهام کودک ثبت نام کنید

خدمات کودک به صورت شخصی ارائه می شود. در زیر به مراحل ثبت سهام نوزاد می پردازیم.

  • برای اطلاعات بیشتر، لطفاً از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در آدرس بازدید کنید my.gov.ir
  • با استفاده از شماره تلفن همراه والدین کودک وارد سیستم شوید
  • ورود به طرح ارتقای زاد و ولد و جوانی جمعیت
  • نمایش اطلاعات فرعی
  • نام کودک را انتخاب کرده و تاریخ تولد را وارد کنید
  • فرم اطلاعات را پر کرده و ارسال کنید
  • انتخاب بانک عامل و سه صندوق سرمایه گذاری
  • ثبت نهایی اطلاعات

حساب بانکی کودک

بر اساس اعلام بانک مرکزی، برای کودکان زیر هفت سال نمی توان حساب بانکی افتتاح کرد. برای حل این مشکل، هیات وزیران طبق مصوبه ای اعلام کرد که باید حساب بانکی به نام ولی نصود افتتاح شود. بانک ملی بانک عامل تعیین شده است.

لیست صندوق های سرمایه گذاری مشترک برای نوزادان

در سامانه ملی خدمات هوشمند دولت، اسامی ۳۵ صندوق سرمایه گذاری مشترک قابل معامله در اختیار والدین نوزادان قرار گرفته است. والدین می توانند بین سه صندوق یکی را انتخاب کنند. امکان فروش اوراق قرضه صندوق وجود ندارد، اما والدین می توانند صندوق خود را تغییر دهند.

اقدامات بعدی پس از دریافت کد صلح توسط نهادهای حاکم انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا