فناوری

خداحافظی با بازار موبایل؛ نوکیا حالا ایده جدید و بسیار هیجان‌انگیزی دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نوکیا پس از شکست در بازار موبایل به دنبال سرمایه گذاری در نیروگاه های مجازی است.

نوکیا در حال کار بر روی محصولات و خدمات جدیدی است که برای بهبود بهره وری، ذخیره سازی و مصرف انرژی طراحی شده اند. دکل های مخابراتی می توانند با نرم افزارهای جدید به منابع انرژی تبدیل شوند و مزایای مالی و زیست محیطی را برای اپراتورها فراهم کنند.

آخرین پیشنهاد نوکیا برای اپراتورهای تلفن همراه، نرم افزار Virtual Power Plant Controller (VPP) است. پلتفرمی که برای بهره برداری از باتری های نصب شده در دکل های مخابراتی و کسب درآمد از آنها طراحی شده است.

نوکیا اعلام کرد که چندین پروژه آزمایشی VPP را با موفقیت به پایان رسانده است و این شرکت اکنون آماده است تا ایده جدید خود را به اپراتورهایی که برج های مخابراتی دارند بفروشد.

نوکیا می گوید باتری های پشتیبان در دکل های مخابراتی معمولا استفاده نمی شوند. چون قطع برق دیگر چندان زیاد نیست. به لطف VPP، امکان تغییر یکپارچه منبع برق دکل های مخابراتی از شبکه اصلی برق شهر به باتری های پشتیبان وجود دارد که به کاهش هزینه های مصرف برق کمک می کند.

VPP می تواند باتری ها را به منبع تغذیه برای شبکه اصلی برق تبدیل کرده و توان مورد نیاز را تامین کند. به گفته نوکیا، دکل‌های مخابراتی می‌توانند بخشی از توان ذخیره شبکه برق شوند و قطع برق را کاهش دهند و دی‌کربن دی‌اکسید را کمک کنند.

نرم افزار کنترلر VPP ظرفیت اضافی موجود در باتری ها را تخمین می زند و بررسی می کند که آیا می توان از آن برای تامین شبکه برق استفاده کرد یا خیر. این کار با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای ایجاد پیشنهادات هوشمند بر اساس میزان مصرف برق انجام می شود.

پلتفرم VPP مورد بحث ظاهراً متشکل از نرم افزار داخلی است و به سرورهای ابری متکی است. یکی از مدیران ارشد نوکیا می‌گوید VPP یک نوآوری هیجان‌انگیز برای کمک به مشتریان این شرکت (مانند اپراتورهای زیرساخت‌های تلفن همراه) برای کسب درآمد از انرژی ذخیره‌شده در باتری‌های پشتیبان و در عین حال کاهش انتشار کربن است.

نوکیا به دنبال به حداکثر رساندن بهره وری انرژی و کاهش هزینه های شبکه با ترکیب سخت افزار و نرم افزار است.

علاوه بر پلتفرم نرم افزاری جدید VPP، نوکیا ابزارهای جدیدی را برای دستیابی به هدف خود برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی معرفی کرده است. اکنون سخت افزار رادیویی نوکیا دارای ویژگی خاصی است که می تواند در زمان کم ترافیک مصرف برق را تا ۹۷ درصد کاهش دهد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا