بانک و بیمه

خداحافظی تولیدکنندگان با بانک ها| ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شد

مرجان شرف; بازار: جذب سرمایه نقش مهمی در اقتصاد تهران دارد چرا که تهران به عنوان پایتخت کشور نقش زیادی در جذب سرمایه گذار دارد. بنابراین این موضوع می تواند برای این شهر و کشور ما بسیار مهم باشد. اما زمانی که صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید، تمرکز اصلی بر روی استقراض از بانک ها است، در حالی که به گفته کارشناسان این حوزه، روش های بسیار دیگری نیز وجود دارد که نتایج بهتری را برای سرمایه گذاران به همراه دارد.

شرایط صندوق های سرمایه گذاری

مدیر مشاوره سرمایه گذاری پرتفوی الگوریتم در این خصوص با بیان اینکه ما در حوزه خدمات مالی به عنوان تنها شرکت دانش بنیان پرتفوی کشور و زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با نماد و خوارزم فعالیت می کنیم، گفت: شرکت های سبدگردان فعالیت می کنند. در دو حوزه: یکی در حوزه سرمایه گذاری های سنتی مانند صندوق های سهام، بازنشستگی و مدیریت بازار که پرتفوی های انحصاری را مدیریت می کند و از سوی دیگر در حوزه سرمایه گذاری های جایگزین و ابزارهای تامین مالی جدید.

مدیر مشاور سرمایه گذاری سبد الگوریتم: این شرکت ها در ۹ ماهه امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته اند.

علی امیرشاهی افزود: در این حوزه نقش ما نظارت بر بسترهای تامین مالی جمعی است که در حال حاضر سه پلتفرم فعال در کشور داریم و در این حوزه عملکرد بسیار خوبی داشته اند و یکی از فعال ترین موسسات مالی محسوب می شوند. این یعنی شرکت ها در ۹ ماهه امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تامین مالی داشته اند. یکی دیگر از فعالیت هایی که در زمینه تامین مالی جمعی انجام می دهیم، مدیریت صندوق مالی جسورانه است.

وی گفت: در بحث سرمایه گذاری، رویکرد سنتی بانک ها، نظام اقتصادی و توانمندی های کشور شرکت ها را به این سمت سوق داده است. مشکل بانک محور بودن اقتصاد ما ناشی از سیاست های انقباضی است، بانک ها چندان تمایلی به پرداخت وام ندارند.

چالش های جدی

مدیر مشاور سرمایه‌گذاری الگوریتم سبد سرمایه‌گذاری ادامه داد: بنگاه‌های تجاری در مواجهه با چالش‌های جدی ناگزیر به تامین مالی جایگزین مانند اوراق قرضه، صندوق‌های تامین مالی جمعی و غیره متوسل می‌شوند. این دلیلی برای امیدواری است که بتوانیم شبکه اقتصادی کشور را تقویت کنیم. کاهش وابستگی کلی به تقویت شبکه بانکی و فعال سازی بیشتر بازار سرمایه تا هر دو شرکت از مزایای آن بهره مند شوند و سرعت و سادگی تامین مالی در بازار سرمایه بسیار مناسب تر است.

امیرشاهی تاکید کرد: این امر مستلزم افزایش ظرفیت بازار سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق با درآمد ثابت و موضوع تسهیل ضمانت است و از دیگر روش های سرمایه گذاری می توان به صندوق های جسورانه و صندوق های سرمایه گذاری خصوصی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگرچه این صندوق ها در کشور ما ظرفیت کمی دارند و باید به آنها توجه بیشتری شود تا بتوان از آنها به عنوان ابزار استفاده کرد، گفت: حتی اگر شرکتی بخواهد از سهام سرمایه جذب کند، می تواند از طریق Initial این کار را انجام دهد. عرضه عمومی وارد بازار سهام شوید. البته اگر تمایل به جذب سرمایه از محل بدهی وجود داشته باشد، می توانند اوراق را هم انتخاب کنند، این موضوع در مبالغ بالای ۷۰ یا ۸۰ میلیارد تومان است و همچنین شرکت هایی که کمتر از ۲۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند، می توانند از ظرفیت استفاده کنند. تامین مالی جمعی انجام دادن

فعالیت صندوق های سرمایه گذاری

مدیر مشاور سرمایه گذاری سبد الگوریتم افزود: صندوق های پروژه و عمران نیز فعال هستند اما هنوز طبق برنامه ریزی فعال نشده اند. اگرچه سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری عمدتاً در تهران و شهرهای بزرگ مانند اصفهان و غیره است و شهرهای کوچک‌تر وزن کمتری دارند، اما مجموعاً از صنایع فلزی یا فناوری اطلاعات به هر صنعت دیگری تأمین مالی شده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی سرمایه‌گذاری‌های جدید برای افراد می‌تواند جذابیت آن‌ها باشد و آن‌ها می‌توانند با مبالغ کم در صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کنند، از صندوق‌های کم ریسک یا درآمد ثابت گرفته تا صندوق‌های پرریسک به نام صندوق‌های چربی و گسترش و گسترش از طریق دانش. شرکت های مستقر

بیماری اقتصاد کشور

بنیانگذار گروه مدیریت سرمایه آلفا، اولین گروه یکپارچه سرمایه جایگزین در ایران، مهم ترین ویژگی صندوق های سرمایه گذاری جدید را نوآوری و جذابیت سرمایه گذاری برای مردم عنوان کرد و گفت: اگرچه به دلیل وجود ریسک پذیری آنها، سرمایه گذاری های جدید باید برای مردم جذاب باشد. از سوی دیگر، با توجه به دلیل اینکه کمتر به پرتفوی های قبلی وابسته است، می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد و حتی به سودهای بالاتری دست یابد.

امیررضا شفاعت افزود: استفاده از تسهیلات بانکی به بیماری اقتصاد کشورمان تبدیل شده و سرمایه گذاران زیادی در قالب اوراق با درآمد ثابت در بورس سرمایه گذاری کرده اند. پلتفرم های سرمایه گذاری جدید می توانند بسیار مفید باشند

وی گفت: اگر بازار ارز از جذب سرمایه به کارخانه ها و واحدهای تولیدی ما از طریق این صندوق های نوآور استقبال کند نه از طریق وام و بدهی و اگر بانک ها نیز بخواهند به سرمایه گذاران تسهیلات بدهند، می توانند پرتفوی بزرگ تری تشکیل دهند.

روش های سرمایه گذاری

موسس گروه مدیریت سرمایه آلفا ادامه داد: از دیگر روش های سرمایه گذاری جایگزین می توان به صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، پژوهش محور که دانش بنیان هستند، انواع ابزارهایی که در بورس داریم و از آنها استفاده نمی کنیم مانند انواع صکوک اشاره کرد. و فلز اگرچه صحبت از صندوق ها و صندوق های املاک و مستغلات است، اما نباید فراموش کرد که هر وسیله سرمایه گذاری ابزاری برای جذب سرمایه گذاری از ابعاد مختلف است.

شفاعت تاکید کرد: بسترهای فروش اقساطی که باعث افزایش فروش شرکت و در نتیجه ورود سرمایه بیشتر به شرکت شد نیز سالم ترین راه برای تامین مالی شرکت ها بود و از سوی دیگر سرمایه گذار از تولید و فروش محصول سود می برد. پول در تولید است و زنجیره تامین کشور نفوذ کرده است. شرکت در شرایط خوبی است و هیچ بدهی ندارد. اگر بدهی وجود داشته باشد، تولید یک محصول است که بدهی سالم را تشکیل می دهد.

موسس گروه مدیریت سرمایه آلفا: درآمد ثابت به اصطلاح فاینانس یا وام گران است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ۴۰۰ تلاشی که در دست مردم است وارد صنعت نمی شود.

وی تصریح کرد: روش های تامین مالی جمعی که امروزه استفاده می شود به شرطی که از حالت درآمد ثابت خارج شود، خوب است. آنچه در دست مردم است وارد صنعت نمی شود.

تامین مالی سرمایه گذاری

موسس گروه مدیریت سرمایه آلفا در ادامه گفت: موسسات مالی وارد صندوق های تامین مالی جمعی شدند نه مردم و باید سرمایه مردم را وارد کنیم، مردم ریسک گریز هستند اما صندوق های موجود جذابیتی ندارد، به همین دلیل برخی به سراغ صندوق های تامین مالی می روند. فارکس و بلاک چین مسموم در حالی که پلتفرم های سالم وجود دارد. یک بلاک چین ضعیف پول مردم را از بین می برد. شخصی خانه یا ماشین خود را فروخت، ۵۰۰۰۰ دلار روی پلتفرم سرمایه گذاری کرد و یک شبه پول خود را از دست داد.

شفاعت ادامه داد: پس مردم باید با احتیاط عمل کنند اما عطشی که به دلیل تورم وجود دارد باعث می شود مردم سرمایه گذاری های اشتباهی مانند سایت های شرط بندی و تراکنش های سیم کارتی انجام دهند که به جای کاهش تورم باعث افزایش تورم می شود. باید به سرمایه گذاران دستور داده شود که در بدو ورود پول خود را نزد مدیران صندوق واریز کنند.

وی گفت: علاوه بر صندوق سرمایه گذاری عادی، صندوق سرمایه گذاری خصوصی و جسورانه ای نیز وجود دارد که می توانند تورم را کنترل کرده و بازدهی بیشتری نسبت به تورم داشته باشند، سپس می توانند سرمایه گذاری مناسبی انجام دهند. نهادهای مستقل ارزیاب نیز باید بر کار این صندوق ها نظارت داشته باشند، اگرچه نهاد عرضه و پذیرش وجود دارد، اما باید یک نهاد تخصصی برای مشاوره سرمایه گذاری جایگزین و مشاوره تامین مالی در بورس تعریف شود و موسسات کوچک با تعداد زیاد ایجاد شود. این شکاف را پر کنید .

سرمایه گذاری خلاقانه

موسس گروه مدیریت سرمایه آلفا گفت: مشکل اینجاست که هر موسسه مالی مجبور است زیرمجموعه موسسات بزرگتر باشد و اجازه تخریب خلاقانه در اقتصاد کشور را نمی دهیم. آنها زیر نظر یک بانک فعالیت می کنند و این سیستم نیز زمانی بسته می شود که با وجود تخریب و نوآوری قریب الوقوع و خلاقانه موسسات مستقل جدید، جداگانه بزرگ شوند و نهاد بالادستی به عنوان ناظر و نه به عنوان شریک درآمدی نظارت کند.

شفاعت تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد باعث رشد و ورود مردم به این سرمایه گذاری ها می شود. طلا و چندین دلار دست مردم زیاد است، باید پول بیاید و به صنعت سرازیر شود. در سیلیکون ولی ایالات متحده، جایی که بیشترین تمرکز وجوه جسورانه وجود دارد، مدیران فنی و به اصطلاح فنی یا نوآور هستند، نه مؤسسات مالی، بلکه مؤسسات مالی. آنها به عنوان سرمایه گذار عمل می کنند. این اشتباهات در صندوق های سرمایه گذاری خصوصی نیز وجود دارد که می تواند با اصلاح آن به اقتصاد کشور کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا