بانک و بیمه

خدمات درمانی بیماران کلیوی تحت پوشش صندوق بیماری خاص قرار گرفت

به گزارش ایران تحلیل، محمدمهدی نشی افزود: جلسات همودیالیز، ست فیلتر و سوزن دیالیز، خدمات دسترسی عروقی رایگان، هزینه کاتترهای دائمی و موقت و گرافت عروقی به صورت رایگان در اختیار بیماران کلیوی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: محلول دیالیز و پودر بی کربنات سدیم و همچنین آزمایشات روتین بیماران دیالیزی شامل آزمایشات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه نمونه دیگری از این خدمات است.

وی ادامه داد: داروهای اریتروپویتین، ترکیبات آهن تزریقی، SEVELAMER، کاتتریزاسیون دائمی دیالیز صفاقی، آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی ماهانه، هزینه محلول های دیالیز صفاقی و جراحی های پیوند کلیه نیز نمونه هایی از خدمات رایگان هستند. پیش از این با ایجاد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در اختیار بیماران دیالیزی قرار می گرفت.

نشی تاکید کرد: علاوه بر حمایت های فوق، با راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، بیماران با هر یک از علائم زیر می توانند از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند شوند.

وی افزود: هر نشان یک نشان همودیالیز است که شامل: خدمات بستری، پرتو درمانی، دارو و آزمایش، ویزیت و خدمات پزشک است و نشان دیالیز صفاقی شامل آزمایش، خدمات بستری، پرتو درمانی، ویزیت پزشک و خدمات است.

نشی درباره نشان کاندیدای پیوند کلیه گفت: آزمایش، پرتو درمانی، ویزیت و خدمات پزشک و نشان پس از پیوند کلیه شامل دارو، ویزیت، آزمایش و بیوپسی کلیه پیوندی است. شایان ذکر است که بیماران کلیوی منصوب به نشان همودیالیز، دیالیز صفاقی، داوطلبان پیوند کلیه و پس از پیوند کلیه می توانند ضوابط کمک موردی انفرادی در حاشیه نویسی مطابق با ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج را دارا باشند. با ارائه مدارک و مستندات پس از بررسی و پیشنهاد در کمیته مربوطه به دفاتر استانی صندوق ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا