بانک و بیمه

خدمات رایگان درمان ناباروری افزایش یافت

به گزارش ایران تحلیل، مریم آزادی، معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به این سوال که حمایت بیمه سلامت از زوج های نابارور از چه زمانی آغاز شد، گفت: آذر دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری به کلیه سازمان های بیمه گر در ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه شورای عالی بیمه ابلاغ شد تا سازمان بیمه سلامت نیز این خدمات را تحت پوشش قرار دهد.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر هر ایرانی بدون پوشش بیمه ای می تواند از طریق بیمه سلامت تحت پوشش قرار گیرد، افزود: با این حال در سامانه های بیمه سلامت حدود ۶۳ هزار نفر زوج نابارور شناسایی شده اند. امیدوارم بتوانیم زوج های بیشتری را شناسایی کنیم و بتوانیم از این سرویس استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: دستورالعمل ابلاغی شورای عالی بیمه شامل دو بخش خدمات سرپایی شامل دارو، آزمایش، خدمات تصویربرداری، ویزیت پزشک و خدمات بستری است. در صورت استفاده از این خدمات در مراکز درمانی دولتی ۹۰ درصد نرخ دولتی اخذ خواهد شد. این در حالی است که در سایر بخش ها ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار می گیرد.

آزادی تصریح کرد: در این میان دامنه و عمق پوشش زوج های نابارور از جمله افزایش اقلام پزشکی از ۶۳ به ۶۶ قلم و تجهیزات و ملزومات درمان ناباروری از ۲۸ به ۲۹ مورد افزایش یافته است. خدمات تصویربرداری از جمله سونوگرافی های تشخیصی نیز تحت پوشش قرار می گیرد. علاوه بر این، آزمایش ذخیره تخمدان برای زوج های دارای علامت تست پوشش داده می شود.

معاون دفتر خدمات ویژه سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۶ کد خدمات آزمایش ژنتیک برای زنان دارای سقط مکرر در دستورالعمل جدید مشمول و با نرخ ۹۰ درصد، ۴۵ کد خدمت به عنوان خدمات آمادگی باروری بازپرداخت می شود. همچنین تحت پوشش شرکت بیمه سلامت قرار می گیرد. این دارد. برای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، بدون شک محدودیتی در تعداد استفاده کنندگان از خدمات وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا