بانک و بیمه

خدمات کارت‌های متصل به شتاب کارگزاری‌ها متوقف شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل شبکه بانکی اعلام کرد: ارائه خدمات مالی توسط شرکت های کارگزاری به مشتریان با استفاده از زیرساخت های شبکه بانکی و در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب یا سایر طرح ها. و محصولات، به طور موقت و تا زمان تدوین و ابلاغ ضوابط همکاری و تعامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با مؤسسات غیربانکی خارج از حوزه نظارتی این بانک متوقف می‌شود.

در بخشنامه شماره ۰۳.۱۲۵۵۳۱ مورخ ۳ شهریور این بانک در ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد: با توجه به اینکه اخیراً شرکت های کارگزاری با همکاری و استفاده از زیرساخت های شبکه بانکی کشور، خدمات مالی را در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب به مشتریان خود ارائه می دهند و سود روزانه را از طریق پرداخت آنها به مشتریان خود ارائه می کنند. آنها قوانین اعلام شده از سوی بانک مرکزی را در حوزه های مختلف از جمله پرداخت سود مازاد بر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و پرداخت سود کوتاه مدت روزانه نسبت به موجودی وجوه نزد شرکت های کارگزاری زیر پا گذاشته اند.

بنابراین لازم است دستور فوری و در انتظار تدوین و ابلاغ آیین نامه همکاری و تعامل بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با مؤسسات غیربانکی خارج از حوزه نظارتی بانک مرکزی صادر شود که البته در حال حاضر در دستور کار با هدف: تنظیم و تنظیم این گونه پروژه ها. ارائه خدمات فوق به مشتریان شرکت های کارگزاری در قالب کارت یا سایر طرح ها و محصولات متصل به شبکه شتاب به طور موقت متوقف شده و نتیجه اقدامات انجام شده به اطلاع مدیریت کل نظارت بانکی مرکز مرکزی خواهد رسید. بانک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا