بانک و بیمه

خروج از بنگاه داری و مولدسازی دارایی ها؛ مهم ترین برنامه بانک پارسیان

به گزارش افق میهن، دکتر. جواد شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع عمومی عادی سالیانه به بررسی فعالیت های این بانک در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: تعداد معاملات سهام بانک پارسیان در بازار سرمایه افزایش یافته و ارزش بازار سهام بانک پارسیان در ثبات بوده است سال ۱۴۰۲ به مدت ۲۳۶ روز معامله شد و متوسط ​​قیمت هر سهم ۲۰۸۲ ریال بود.

مدیرعامل بانک پارسیان ساختار شعب این بانک را اینگونه تشریح کرد: ۱۸۱ شعبه در تهران و ۱۶۶ شعبه در استان ها، دو شعبه در مناطق آزاد و دو شعبه در خارج از کشور داریم، بنابراین مجموع شعب بانک پارسیان ۳۵۱ شعبه است. ۲۲۴ شعبه مالک و ۱۲۷ شعبه اجاره ای وجود دارد. با توجه به افزایش قیمت اجاره، تلاش می کنیم شعبه ها را ساماندهی کنیم و آنها را به مالکیت تبدیل کنیم. در واقع بودجه بندی شعب در حال انجام است.

دکتر. شکرخواه با اشاره به رشد خوب سرانه سپرده ها و سرانه تسهیلات شعب افزود: عملکرد سرانه بر اساس نیروی انسانی رشد خوبی داشته است به طوری که کل درآمد سرانه، سپرده ها، تسهیلات و دارایی ها بین ۲۱ تا ۲۳ درصد رشد داشته است. ضبط شده بود.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: تسهیلات ریالی ۱۵ درصد، تسهیلات ارزی ۳۶ درصد و در بخش تسهیلات در مجموع ۲۶ درصد رشد داشته ایم. در بخش اوراق که شامل ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی می‌شود، رشد ۳۸۷ درصدی اعتبار اسنادی و ۵۲ درصدی در ضمانت‌نامه‌ها و همچنین رشد ۱۱۱ درصدی در کل بدهی‌های این بخش را به ثبت رساندیم.

افزایش تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره و تشریح سیاست های بانک در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم، رشد تولید تصریح کرد: این بانک توانسته است به بخش مهم اقتصاد تسهیلاتی برای توزیع ارائه کند. . شامل؛ قرض الحسنه، صنعت و معدن، ساختمان، کشاورزی، تجارت و خدمات و همچنین تأسیس ۱۳۳ مؤسسه حمت در سال ۱۴۰۲ نقش مهمی در توسعه تولید و توسعه کشور دارد.

دکتر. شکرخواه همچنین با اشاره به نقش بانک پارسیان در تامین مالی بنگاه های دانش بنیان، افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید، بانک پارسیان توجه ویژه ای به حمایت از بنگاه های دانش بنیان داشته و از طریق ایجاد ایجاد می کند. یک زنجیره ارزش خدمات از فعالیت های دانش بنیان دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان حمایت کرده است.

مدیرعامل بانک پارسیان بابیان اینکه در شرایطی که اقتصاد کشور با محدودیت های زیادی مواجه است، توانست با حمایت از تولید داخلی و همچنین سرمایه گذاری و توسعه کارآفرینی به رسالت خود در زمینه تامین مالی صنایع و تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور عمل کند و افزود: تامین مالی طرح ها و پروژه های ملی به ارزش ۹۳۰ میلیون دلار (ارز) و ۱۲۰ همات (ریال) نقش مهمی در توسعه بخش واقعی اقتصاد خواهد داشت.

وام

دکتر. شکرخواه بابیان اینکه بانک پارسیان در زمره بانک های برتر در زمینه تسهیلات اعتباری قرض الحسنه قرار دارد و توانسته است در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و سیاست های کلی نظام و دولت با استفاده از مستقلات خود ظرفیت ها را افزایش دهد. صندوق قرض الحسنه و با پرداخت بیش از ۸۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به موسسه قرض الحسنه در سال ۱۴۰۲ برای تحکیم بنیان خانواده و تسهیل ازدواج جوانان، خانواده و حمایت از جمعیت جوان، بیکاری را کاهش داد. نرخ گذاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد مشاغل پایدار در بخش روستایی و عشایری و در نتیجه توانمندسازی مردم. در پوشش نهادهای حمایتی و تامین مسکن، خدمات اولیه و نیازهای درمانی به نیازمندان، اقدامات موثری انجام داده و انشاالله با جدیت این سنت حسنه را ترویج دهید.

جمع آوری بدهی

دکتر. شکرخواه در تشریح سیاست ها و اقدامات بانک در مجموعه وصول، با بیان اینکه این بانک جسورانه منافع سهامداران و وزارت دارایی را دنبال می کند، گفت: بررسی و تحلیل پرونده های وصول بدهی بانک بزرگ برای تعیین تکلیف و بازپرداخت مبلغی. ۱۱۵۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بلند مدت بانک در سال ۱۴۰۲ از جمله سیاست های بانک در راستای اعتبار و وصول مطالبات بود.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در دستور کار، وصول بدهی و تخصیص پرونده های حقوقی با جدیت لازم و ایجاد تعامل مناسب با دستگاه های قضایی و اجرایی است و امیدواریم بتوانیم منافع سهامداران را حفظ و ارتقا دهیم.

فعالیت های ارزی

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در حوزه فعالیت های ارزی، این بانک با توجه به شرایط تحریم و چالش های موجود در مبادلات بین المللی، توانسته نقش موثری در تامین کالاهای اساسی ایفا کند فعالیت‌ها شامل افزایش واردات کالا از طریق فعالیت‌های ارزی بانک به میزان ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، سهم ۶.۶ درصدی بانک‌ها و مؤسسات مالی کشور در واردات کالا و رشد سود ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته است. ۱۴۰۱ بانک در بخش ارز.

بانکداری الکترونیک و خدمات آفلاین

وی درباره عملکرد بانک در حوزه بانکداری الکترونیک توضیح داد: در این حوزه تعداد دستگاه های خودپرداز در داخل و خارج شعبه افزایش یافته و تعداد و حجم تراکنش ها در دستگاه های کارتخوان رو به افزایش است. درگاه های آفلاین بانک مانند موبایل، اینترنت و تلفن رشد قابل توجهی را ثبت کردند. بانکداری باز نیز توانسته حجم زیادی از تراکنش ها را در سال جذب کند و از مجموعه متوسط ​​خوبی برخوردار باشد. تعداد فین تک های متصل نیز از ۱۶۸ به ۲۰۱ افزایش یافته است. این حوزه مورد علاقه ماست که می تواند منابع مناسبی برای ما ایجاد کند.

دکتر. شکرخواه، راه اندازی و اجرای طرح کد ریالی به عنوان بانک عامل (سامانه ریالی دیجیتال)، اجرا و بهره برداری از سرویس سفته الکترونیک، همکاری با وزارت محترم اقتصاد و دارایی در طراحی و اجرای حاکمیت پیشخوان اعتبارسنجی دارایی های دیجیتال (سامانه اعتبارسنجی ستاره)، همکاری با بانک مرکزی در اجرای طرح تحول چک به عنوان بانک پیشرو در تمامی مراحل به ویژه اجرا و رونمایی از سرویس الکترونیک چک (چکاد) به عنوان اولین بانک و توسعه برای اشخاص حقوقی، مشارکت در ارائه خدمات ارز دیجیتال به زائران اربعین و استفاده از فناوری در سال های مختلف. وی به پیاده سازی و راه اندازی زیرساخت امضای دیجیتالی نوماد (بانک مرکزی) و سمت (ریشه) اشاره کرد. کشور) در بانک و بهره برداری عملیاتی در خدمات آفلاین بانک به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های بانک در حوزه فناوری اطلاعات است.

بهبود ساختار حاکمیت شرکتی، ریسک و انطباق بانک

به روز رسانی سیستم های محاسبه کفایت سرمایه، ریسک عملیاتی و ریسک نقدینگی مطابق با الزامات بانک مرکزی ج.ا.، به روز رسانی الزامات نظارت بر حاکمیت شرکتی بر اساس دستورالعمل های بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار تهران، برنامه ریزی برای ایجاد روابط مالی با شبکه‌های بانکی خارجی (پس از لغو تحریم‌ها) و استانداردسازی خدمات بانکی در سطح بین‌المللی، بهبود رویه‌های کنترلی و شناسایی مشتریان بر اساس الزامات اجرای ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی. و همچنین معرفی سیستم مبارزه با پولشویی با رویکرد ریسک محور مطابق با شاخص ها و الزامات جدید مرکز اطلاعات مالی (FIU) و همچنین آموزش، افزایش آگاهی و ترویج فرهنگ مدیریت ریسک. جواد شکرخواه تاکید کرد: این مهم از جمله اقدامات کلیدی بانک برای تقویت حاکمیت شرکتی، ریسک و سازگاری است.

برنامه های آینده بانک

مدیرعامل بانک پارسیان برنامه اصلی این بانک در سال ۱۴۰۳ را خروج از بانکداری، تولید و واگذاری دارایی های مازاد عنوان کرد و برنامه های اصلی بانک در سال جاری را به شرح زیر اعلام کرد:

۱. خروج از کسب و کار و واگذاری سرمایه گذاری های غیر بانکی
۲. برنامه ریزی برای احیا و فروش املاکی که از بانک مرکزی برای موسسه ثامن الحجج دریافت کردیم.
۳. بهبود و ارتقاء ساختار مدیریت حقوقی برای افزایش ظرفیت و تنظیم فرآیندها در راستای جمع آوری بدهی و تخصیص پرونده های حقوقی.
۴. ایجاد زنجیره ارزش و توسعه فعالیت سوپرمارکت های مالی از طریق هم افزایی بین هلدینگ های بانکی با هدف سودآوری بیشتر.
۵. توسعه بسترها و کانال های آفلاین برای ارائه انواع تسهیلات برای بهینه سازی خدمات بانکی
۶. بهبود و ترویج بانکداری شرکتی
۷. توسعه محصولات بانکی با هدف بهینه سازی سبد منابع بانک و ارائه محصولات جدید.
۸. توسعه خدمات و بازار نئو بانک پارسیان در قالب شرکت همپا

پیگیری اجرا و تکمیل برنامه راهبردی اطلاعات و فناوری اطلاعات بانک در پنج حوزه امنیت داده، تحول زیرساخت نرم افزاری، داده و اطلاعات، سازماندهی و مدیریت خدمات فناوری، زیرساخت و شبکه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا